Aviseringar
Rensa alla

Bort med finnarna!


Swork
Ämnesstartare

Hello världen! Jag är en tjej på 16 år som har en fråga, angående finnar! Inte folket finnar utan finnar i facet! Jag har inte sådär extremt mycket finnar men jag har ju en del.. Och jag undrar om det finns någon där ute som har en lösning på detta problemet! Jag vill inte ha någon dyr salva eller några konstiga piller, eller en konstig tvål som får bort finnarna! Jag vill helst ha tips på någon homemade lösning som fungerar 🙂 Jag har hört om havregryn och honung men har inte prövat det! Vet ni något som fungerar? Pengarna oroar jag mig inte för, själva kostnaden men jag vill veta vad det är jag stryker på mitt ansikte! Vore tacksam för svar 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

aspirinmask


   
SvaraCitera
Vision

yoghurt och honung om det ska vara naturligt. Annars krossad aspirin blandat med vatten och eventuellt en matsked yoghurt. Om du är rädd för att det inte ska vara naturligt kan du väl annars köpa krämer från någon hälsokostaffär?? 


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

amsi:
aspirinmask

Finns det något speciellt recept? 🙂 Tack 🙂


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

Vision:
yoghurt och honung om det ska vara naturligt. Annars krossad aspirin blandat med vatten och eventuellt en matsked yoghurt. Om du är rädd för att det inte ska vara naturligt kan du väl annars köpa krämer från någon hälsokostaffär?? 

Tack så jättemycket! Jo, krämer på hälsoaffärer låter bra men jag är en typisk miljö/naturlig/ikke-kemisk person! Har fått för mig att i princip allt är giftigt, eller att det finns så mycket nu för tiden som bara är fyllt med kemiska lösningar, och jag vill helst bara ha naturliga råvaror eller naturliga lösningar, för om man kollar bakåt i tiden så har ju alla överlevt 'de gamla goda tipsen' och sättet att leva på! Förr hade man inte konstgjort socker eller konstgjorda smaker. Jag lever på det gamla goda sättet med bra mat, bra lösningar och utsätter mig inte för sprutor eller solkräm som ger mig mystiska symptom 😉


   
SvaraCitera
Paseo

Swork:

Finns det något speciellt recept? 🙂 Tack 🙂

du krossar aspirin till pulver o så blandar du det med aloe vera eller honung, smörjer det på finnarna, väntar 15min, sköjer bort


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

Paseo:

du krossar aspirin till pulver o så blandar du det med aloe vera eller honung, smörjer det på finnarna, väntar 15min, sköjer bort

Tack så jättemycket! Ska pröva det! Mycket glad


   
SvaraCitera

sluta äta mjölkprodukter o sånt med hög GI

ät mandlar och morötter


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

df rqp:
sluta äta mjölkprodukter o sånt med hög GI

ät mandlar och morötter

Tack! Ska tänka på det! 😀


   
SvaraCitera

Swork:

Tack! Ska tänka på det! 😀

det är bara vad jag tror enligt personlig efterforskning. vetenskaplig konsensus är ungefär "ät vad du vill, smeta på den här uttorkande krämen".


   
SvaraCitera