Aviseringar
Rensa alla

Bortförklaring?


Ämnesstartare

Hej.

Nu behöver jag er hjälp igen [blush] Det är så att en viss person (låt oss kalla han. Karl) bad mig ställa upp på en sak på söndag eftermiddag. Det är skolrelaterat och vi kommer vara i skolan. Jag är inte tvungen att göra det, och helt ärligt så orkar jag verkligen bara inte med det. Speciellt inte på söndag eftermiddag. Det kommer pågå i 5 timmar.

Han frägade innan idag, och jags a att jag inte lovade något men jag var intresserad. Vill inte vara otrevlig, han är en bra snubbe ju. [sad]

Vad kan jag använda för bortförklaring? Jag vill helst inte säga som det är, men det måste vara trovärdigt ovkså. Några förslag?

sorry för eventuella grammatikfel, skriver från min mobil.


   
Citera

Onödigt att ljuga i detta fall.


   
SvaraCitera

planerad fika med faster/moster/släkt som åker hem till norrland på kvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njaa... Onödigt att ljuga tycker jag inte, inten i detta fall. Svårt att förklara utan att berätta hur jag känner han.

@mopsen; njaa, bättre kan ni. 🙂 tack för tipset ^^


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Njaa... Onödigt att ljuga tycker jag inte, inten i detta fall. Svårt att förklara utan att berätta hur jag känner han.

Om vi vet hur du känner honom är det lättare att hjälpa, om det nu är så viktigt som det verkar.


   
SvaraCitera

Säg att du kommer att vara för bakis på söndag. Eller bara att du inte pallar, ofta man ens rör ett finger på helgen när man inte måste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju säga att han är vuxen, mer än så kan jag inte säga om honom.

därför går den bortförklaringen inte heller hem, hehe. Bra en annars, den är ju delvis sann med.

bör väl nämna att jag får betalt också. 500 tror jag han sa.

Låter sjukt fel: vuxen man ber mig om hjälp på en söndag och betalar för det. Haha, det är inte så sjukt som det låter...


   
SvaraCitera

En hunka i timmen svart är väl rätt okej iofs. Vad har du lovat att göra för något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl helt Ok, fast nackdelen är att jag inte får pengarna i hand, utan jag får något av värde... t.ex. biobiljetter eller liknande.

Kan inte säga vad som ska göras, förutom att det är i skolan.


   
SvaraCitera

Bah, vem vill ha biobiljetter. Varför kan du inte säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte säga vad? Varför jag inte vill verätta allt, eller varför jag inte vill säga som det är till han?

jag vill inte säga som det är för att om han nån annan ggn behöver hjälp ska han kunna litan på mig, men det här är inte såpass viktigt, och känner inte riktigt för det. Ah du fattar...

jag vill inte berätta allt för jagb vet att andra jag känner hänger här på forumet, och jag vill inte outa mig [smile]


   
SvaraCitera

Undrade vad han vill att du ska göra alltså.

Det är inte så himla svårt att ringa och säga att du har bättre grejer för dig och att det inte känns värt att wastea halva helgen för några biobiljetter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade inte varit nåt problem i vanliga fall, men han valde specifikt ut mig (samt 2 andra) elever i klassen. Nu är det väl lika bra att avslöja att det är en lärare jag snackar om, o m ni inte redan listta ut det...

han valde ju ut oss av en anledning. Plus att jag har svårt att säga nej :/


   
SvaraCitera

Alltså, såvida du inte vill hålla hemligt att ni ligger med läraren är det ingen big deal. Gör det eller säg att du inte kommer kunna för att du har annat för dig, vad är problemet. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha, kom igen? XD varför skulle jag göra det i skolan? Ähh, har bättre ställen för sånt 😉

jag behöver fler tips, hjälp till nu? [sad]


   
SvaraCitera