Aviseringar
Rensa alla

bortglömd av ens kompisar?


Ämnesstartare

hej, jag har en bästis och vi har varit det sen vi va typ 5år, är 14,5 nu.
sen vi började högstadiet har hon fått massa nya vänner, ( även jag ) men det känns som hon inte vill va med mig mer. det är alltid jag som ringer eller frågar om vi ska typ gå på bio eller göra något. Hon ringer aldrig! jag börjar bli lite smått irriterad. har lust att bara skrika: VILL DU INTE VA MED MIG SÅ SÄG DET!
sen när man frågar henne om nåt är hon alltid upptagen med att vara med andra, hon gör sådna grejer som vi alltid brukade göra förr med andra.
alla mina andra kompisar har oxå fullt upp med sina sporter. [n]
känner mig bortglömd, ingen ringer till mig, eller jo ibland,
en gång skulle två av mina närmsta kompisar va, men sen blev en sjuk och då ringde den skit snabbt till mig o sa: maja är sjuk så vi kan va. känns som ett andra handsval.
jag har alltid haft många kompisar när jag var liten och nu oxå, men sedan jag slutade med handbollen så känns det som jag aldrig träffar nån.
vad ska jag göra? och har nån vatt med om samma? vad gjorde ni?
min bästis är en sån som bara vill vara 2 och 2.[tard]


   
Citera

sånt händer, ja


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

sånt händer, ja


   
SvaraCitera

Din vän verkar ha tröttnat.
Hon sköter det inte särskilt snyggt, men samtidigt kan jag ha förståelse för hennes beteende. Det är inte det lättaste i världen att "göra slut" med en kompis.
Finns det inga andra du kan umgås med?


   
SvaraCitera

Sånt där är nog rätt vanligt under de åren. Man förändras och hittar nya intressen och vänner. Vet inte riktigt vad du ska göra, kanske är det bästa att acceptera det och försöka bygga upp en ny vänskap med några andra. Finns det inga andra klasskompisar eller så du kan tänkas umgås med lite och se hur det känns?

Sen behöver du ju inte nödvändigtvis bryta helt med din vän, ni kanske hittar tillbaks till varandra någon gång men just nu låter det tyvärr som att hon har andra intressen.


   
SvaraCitera

oroa dig inte. Försök att vara med dina andra vänner istället. Du kan ju också fråga din bästa kompis vad problemet är? varför hon inte vill längre. Jag själv tycker det är bättre att prata om saker än att bara skjuta allt åt sidan. Prata med henne om det och se vad hon säger.

Fast det är ju så att man kommer ifrån varandra det är helt normalt och det är ju väldigt tråkigt men det är ju så det är. Man kan ju inte hålla ihop hela livet, vissa kan det, men det är ju bara om (båda vill)man vill själv.

livet går vidare


   
SvaraCitera

Enbart för att hon är med andra och inte ringer dig betyder det inte att hon absolut inte vill vara med dig. Det har väl hänt dom flesta att man är inne i persioder när man umgås väldigt mycket med vissa och det inte blir av att man hör av sig till gamla vänner. Speciellt om ni börjat högstadiet och man träffar massa nytt folk, men i framtiden kommer ni säkert hitta tillbaka till varandra igen, tror inte du behöver vara orolig att hon inte tycker om dig. Tappade själv kontakten med ett par av mina närmsta vänner under början av gymnasiet för att sedan hitta tillbaka till dom mot slutet, det var inte det att vi inte ville träffas, det blev helt enkelt aldrig av.


   
SvaraCitera

El Guaje said it


   
SvaraCitera