Aviseringar
Rensa alla

Bortkastade pengar


Ämnesstartare

Har ni någon gång haft en så onödig utgift att ni lika gärna hade kunnat elda upp pengarna? 

För ett par år sedan köpte jag en festivalbiljett som jag sedan tappade bort. Letade överallt, men hittade den aldrig igen så jag fick stanna hemma. Det sved lite i plånkan och hjärtat. En annan gång plankade jag för att jag trodde att jag hade glömt mitt SL-kort hemma. Blev stoppad och fick betala för en biljett, men när jag väl satt på tåget och kände efter i fickan en gång till så kände jag kortet ligga där. RodnarGråter


   
Citera

har tappat en 500lapp 3 ggr = ) grät i 2 veckor varje gng


   
SvaraCitera

har fått 700krs böter för att jag inte hade en tjugolapp att betala bussresan med


   
SvaraCitera

Minns inget specifikt fall, brukade skita i att betala saker och bara ta dom med framgång när jag var pank. Ledsen


   
SvaraCitera

när jag hade plankat och så stod det vakter i stan som ja behövde visa biljett för innan jag kunde komma förbi. då gick jag ner igen och köpte en smsbiljett. tänkte trycka upp den i vaktens ansikte MEN HAN KOLLADE INTE ENS, JAG BLEV SÅ SUR hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
när jag hade plankat och så stod det vakter i stan som ja behövde visa biljett för innan jag kunde komma förbi. då gick jag ner igen och köpte en smsbiljett. tänkte trycka upp den i vaktens ansikte MEN HAN KOLLADE INTE ENS, JAG BLEV SÅ SUR hahaha.

hatar när de inte ens tittar. busschaufförerna brukar bara vinka förbi en, sådant slöseri med pengar Gråter


   
SvaraCitera

har dock ersatt all de där pengarna genom planka dalarna-sthlm 20ggr typ. more is coming, motherfuckers


   
SvaraCitera

har lagt flerafleraflera tusen på saker ja bara eldar upp xD


   
SvaraCitera

om man köpt nån resebiljett till buss och sen visar det sig att utrustningen ombord är trasig iaf så man ba kunde gått ombord gratis (ehum, KLT)

parkeringsböter Arg


   
SvaraCitera

kukoxo: har tappat en 500lapp 3 ggr = )

ofta du hittade den igen, 2 ggr dessutom x)hittade en femhundring på coop häromveckan +_+ och igår en tjuga x)


   
SvaraCitera

Tickstart:

ofta du hittade den igen, 2 ggr dessutom x)hittade en femhundring på coop häromveckan +_+ och igår en tjuga x)

haha ne, flera år emellan osv
hittar aldrig pengar 🙁


   
SvaraCitera

Köpt matchbiljetter till matcher jag aldrig kommit fram till . 

Böter pga polis med kass förhörsteknik

Pengar man tappar bort 🙁 

Typ påminnelseavgifter när man inte orkat betala räkningar och sedan glömt. Händer dock aldrig längre, betalar saker direkt nu för tiden mahah Cool Avd. lär mig av sina misstag. (Fick på riktigt en bok att gå från 2-siffrigt till 4-siffrigt en gång HAHAH)

Som supporter tar det emot lite att erkänna att man, inte bara en gång, i efterhand grovt ångrat biljettköp till somliga matcher där man stått och kallsvettats av ångest och bara velat dö samtidigt som asen på plan tror dom har fikarast eller något.  

När man köper biljetter som ingen ens kollar på. As. 


   
SvaraCitera

kukoxo: hittar aldrig pengar 🙁

aw, men här i norrland eller! har hittat säkert 600 spänn sammanlagt.. å andra sidan är norrlänningar så snuskigt rika så jag tror inte de bryr sig så mycket om att plocka upp det de tappar.


   
SvaraCitera

Tickstart:

aw, men här i norrland eller! har hittat säkert 600 spänn sammanlagt.. å andra sidan är norrlänningar så snuskigt rika så jag tror inte de bryr sig så mycket om att plocka upp det de tappar.

är de rika Förvirrad


   
SvaraCitera

antar att mat man slängt pga den blivit för gammal är största slöseriet


   
SvaraCitera