Aviseringar
Rensa alla

Bortprioriterad 🙁


Ämnesstartare

Mina föräldrar är skilda och jag bort hos min mamma. Den här veckan hade vi bestämt att vi skulle ses och hitta på nåt roligt eftersom vi inte ses super ofta. Först sa han att vi skulle göra nåt efter skolan men sen säger han att han inte kan då han hade jobb och det kan jag ju respektera... Han säger då att vi ska göra nåt i helgen och idag skickade jag sms och fråga vilken tid vi skulle ses idag och sen en timme senare svarar han att han inte kan idag. Då gick jag in och kolla på hitta mina vänner var han va och då ser jag att han är i en fakking båtaffär typ en timme ifrån stan. Han köpte precis en båt så det är inte så att han ska köpa en ny, vet inte ens vad han gör där. Är rätt så säker på att han är tillsammans med sin nya familj och inte jobbar som han sa.

Och dessutom ställer jag alltid upp för honom. T.ex. för nån dag sen hann han inte hämta upp sitt nya barn så självklart ställde jag upp och hämta honom. Varför ska jag ställa upp för någon som nästa aldrig ställer upp för mig?

Det som krossar mitt hjärta är att jag blir bortprioriterad till detta. Alltså att han hellre väljer att gå runt i affärer än att umgås med mig.

Vad ska jag göra? Ska jag svara tillbaka på smset eller inte??


   
Citera

Ta upp detta med honom. Säg att du känner dig illa behandlad och skulle vilja ha mer tid med honom. Självklart behöver småbarn mer tid men det är ju inte för mycket begärt att han tar lite tid till dig ibland. 


   
SvaraCitera

Ta ett snack med din pappa och säg till honom exakt vad du skrivit ovan och vad du känner. Dvs att du känner dig både övergiven och sviken. 

Är du född 97 dvs du fyller eller har fyllt 19 år i år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daddy Cool:
Ta ett snack med din pappa och säg till honom exakt vad du skrivit ovan och vad du känner. Dvs att du känner dig både övergiven och sviken. 

Är du född 97 dvs du fyller eller har fyllt 19 år i år.

Ja är född -97. Tänkte du på nåt speciellt eller?


   
SvaraCitera