Forumet - borttaget

borttaget

1452 1 4
...........................

Kommentarer (15)

1. Hur länge har det varit infekterat?

2. Ta ut den, eller åk till Vårdcentralen. Fast de kommer bara säga att du ska ta ut den.

Jag hade en piercing i naveln och det var infekterat i en och en halv vecka och jag åkte till vårdcentralen. De sa att om jag inte tar ut den kan det leda till blodförgiftning, spelar ingen roll hur mycket jag gör rent.

Jag vet att man inte vill ta ut den för det är troligt att det växer ihop (om det är nygjort).

Sen en sak kan jag säga.... smyckena ska vara nickelfria, rostfria och du ska koka dom med en veckas mellanrum för att döda alla bakterier. Räcker inte med koksalt eller desinfektion.

3. Okej Dick så har jag inte haft ont länge jag fick det idag och jag antar att det var för att jag tog bort en sårskorpa där. Det hela började med att det skinnet torkade lite sen har jag pillat och hållit på så det är mitt eget fel. Men jag ska ha på koksaltlösning nu ett tag och se om det blir bättre. Vet du någon bra vätska eller något man kan ha på? Har hört att det finns plåster som suger åt sig smuts på Apoteket, tror du det funkar?

4. Sårsprit kan du använda men det kommer svida som in i helvete.

Om du ska sätta på sådant plåster så måste du ta bort piercingen. Såret behöver luft annars läker det långsammare.

PILLA INTE! Det är ju rule #1!!

5. Ta en tuschpenna och rita runt det röda området. Om det sprider sig, ta ut smycket direkt och åk till VC.

6. Använd aldrig sårsprit och ta inte bort piercingen! Ha mjukis byxor , ligg inte på mage och rör inte din piercing! Skölj piercingen med ljummet vatten varje dag och badda med koksalt 3 gånger om dagen. Hade nyligen en infektion och när jag följde dessa råd blev det efter någon vecka bra igen :)

7. Jag ska inte använda sårsprit! Jag ska bada med klassen på onsdag tror du att jag kan bada då? Om jag använder vattentät plåster.

8. Ja! Men ta bort det så fort du inte badar så såret får så mycket luft som möjligt :) försök dock att inte va i solen så jätte mycket med din piercing , i värme växer bakterier!

9. Hej igen, idag har jag då badat med klassen så jag köpte vattentätt plåster men det åkte av när jag badade i sjön så jag struntade i att ta på ett nytt. Sen badade vi i poolen och då gick jag ner utan plåster men tyckte det gjorde ont då så tig på plåster men det kom in vatten ändå. Men när jag skulle hem då fastnade den i bältet så det började blöda. Är fett farlig När jag kommer hem ska jag ducha och tvätta den sen ha på koksaltlösning länge.

10. Hej igen igen, jag tror nog inte det är en infektion jag tror sen störts ut. För det är inte många millimeter kvar så ja jag kommer ha kvar den och tvätta och det men jag kommer nog inte ha den kvar länge till och jag kommer verkligen inte få ta en ny sen efter.

11. men om det är så ta ut den innan huden spricker och låt det läka ihop , några millimeter kommer ju tyvärr inte hålla :/ men prata med din piercare först och fråga om det finns nån annan lösning!

12. Ta ut den innan den stöts ut helt, dom flesta piercare brukar ha "garanti" så att du kan ta om den utan kostnad när det har läkt ihop. 

13. Hej IGEN, jag tog ut den några dagar efter jag upptäckte att den stötes ut, så nu är det ett stort ärr där :(. Och tyvärr så får jag inte pierca om den sen av mina föräldrar.

Senast ändrad 4 Sep 2016, 23:54 av Ajdan01
Tråden har 4 svar. Sortera efter:

Spana också in: