Aviseringar
Rensa alla

Bose vs Dr Dre


Ämnesstartare

Det börjar alltså närma sig julafton. Ett par kvalités hörlurar befinner sig högst upp på listan just nu så har samlat ihop information om olika typer av hörlurar. Prisklassen är runt 3000kr och har kommit fram att  Bose QC 25 och  Dr Dre studio är mest aktuella. Min fråga är en väldigt annorlunda fråga som ställs väldigt sällan, men ni får den endå! -Vilka hörlurar är mest prisvärda och presterar bäst?-
Ja, så ovanlig kanske inte den frågan var trots allt men vore endå fint om någon kunde dela med sig av sina personliga referenser vad det gäller dessa 2 hörlurar. Själv har jag en ungdomlig musik stil, majoriteten av musiklåtarna är house/electro, ett par pop låtar, och ett antal rapp låtar men house / pop är de genrerna som spelas mest i hörlurarna. 

Själv känner jag att dre dre känns lite som märkes hörlurar och inget mer därtill. Passar bra på en tolvåring som ska flasha inför sina polare. Medan bose känns mer kvalitét och mer ljud för pengarna, men vad jag hört är att de är snålt med bas på dom, stämmer detta och är detta något som kommer bli till ett hinder? Det ska ju vara lite rytm och känsla i lurarna, ska inte låta som man är inne i en burk. Är väl det jag fruktar mest..

Tacksam för vägledning


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag kan inte ett piss om ljud, men är man inte dum i huvudet så vet man att dr dre hörlurar e plastig skit lanserade bakom ett stort namn o inget mer. Bose har jag inte hört om.

Är inte så mycket prisvärdhet bakom det. Vill du lägga mycket pengar på det så köp kvalite grejer...typ senheiser tror jag är rätt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga dem i butiken Tumme upp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
jag kan inte ett piss om ljud, men är man inte dum i huvudet så vet man att dr dre hörlurar e plastig skit lanserade bakom ett stort namn o inget mer. Bose har jag inte hört om.

Är inte så mycket prisvärdhet bakom det. Vill du lägga mycket pengar på det så köp kvalite grejer...typ senheiser tror jag är rätt bra.

Förlåt men Dr Dre är inte "skit" och en utav de bästa lurarna på marknaden. men självklart så gör juh märket att de går upp i pris väldigt mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

Förlåt men Dr Dre är inte "skit" och en utav de bästa lurarna på marknaden. men självklart så gör juh märket att de går upp i pris väldigt mycket. 

dem är ju bättre än iphone hörlurar ja, dem kostar ju fan sjukt mkt. Men det jag ville säga när jag kanske tog i lite mycket var att dem inte är prisvärda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får nog bättre ljud med Bose. Har inte hört så mycket bra om Dr Dre. Dom kostar mer bara för att det är ett känt märke etc..


   
SvaraCitera
Kudhos

Bose om du vill ha ljud. Dr. Dre om du vill ha street credd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urbanears


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dr dre suger 


   
SvaraCitera

sennheiser!

inte så snygga men bra ljud


   
SvaraCitera

Bose om du vill ha ljud... eller något annat bättre märke. Dr. Dre är bara bajskorvar för pengarna.


   
SvaraCitera

Jag har Dr. Dre, fick med dem när jag köpte min förra mobil. De är bra! Vet inte vad mina är värda, tror runt 400. Dock är det vanliga in-ear lurar, men det är bra ljud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Dr. Dre är bara bajskorvar för pengarna.

vad vet du om det? :p Dr Dre är riktigt sköna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dr. Dre = skitdåligt ljud
Bose = generellt bra ljud, men inte bra nog för pengarna

Din lesser of two evils är Bose.


   
SvaraCitera

Anura:

vad vet du om det? :p Dr Dre är riktigt sköna 

då har du inte prövat ett par bra hörlurar 


   
SvaraCitera