Aviseringar
Rensa alla

Bostadsbidrag ?


simpanbostad:

Min bussrestid är mer eller mindre 2h om dagen.

ansök då [y] det värsta som kan hända är att du får avslag


   
SvaraCitera

Nintendo:

Hur mycket får du?Hur mycket du får i inackorderingstillägg varje månad beror på hur långt det är mellan ditt föräldrahem och skolan där du går.

gäller inte det där bara friskolor?
bodde 40 mil från skolan men eftersom den var kommunal fick jag pengar från min hemkommun, alltså 1300. vet en kille som bodde 30 mil från skolan, han fick 2000 av sin kommun. eller har de ändrat nyligen..?[shake]

Bajskorv:

Om inte jag är helt borta så tror jag att man blir av med studiebidrag om man flyttar hemifrån.

svar: nej


   
SvaraCitera

Nintendo:

Så här mycket får du
Avstånd i km Kronor per månad

Tycker det är lite fail av dem att det inte slutar stiga utan blir en fast summa bra mycket tidigare.

Jag menar någon som har 50 mil hem, har minst lika svårt att överleva själv som någon som har 130 mil hem [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Bajskorv:

Om inte jag är helt borta så tror jag att man blir av med studiebidrag om man flyttar hemifrån.

Stämmer ej.

simpanbostad:

Min bussrestid är mer eller mindre 2h om dagen.

Har ingen betydelse.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

gäller inte det där bara friskolor?

Mm och för "specialutformade program", fast de tar ju bort pengar till sådana program nu, med den nya skollagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag behöver hjälp var jag ansöker, om ni kan skicka en länk eller en hemsida där jag ska kolla på.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Mm och för "specialutformade program", fast de tar ju bort pengar till sådana program nu, med den nya skollagen.

aha, mindes rätt då!

simpanbostad:

Jag behöver hjälp var jag ansöker, om ni kan skicka en länk eller en hemsida där jag ska kolla på.

ngt kan du väl göra själv? prova att gogla el prata med din syo


   
SvaraCitera

simpanbostad:

Jag behöver hjälp var jag ansöker, om ni kan skicka en länk eller en hemsida där jag ska kolla på.

Hur ska du klara av att bo själv när du inte ens kan ta fram information själv [no-no]


   
SvaraCitera