Aviseringar
Rensa alla

Bota ångest, hur?


Ämnesstartare

[cry]


   
Citera

mediciner är det enda som fungerat på mig


   
SvaraCitera

Säg åt ångesten att du inte vill umgås längre..


   
SvaraCitera

Ångest är en stor del av mitt liv, jag intalar mig själv att jag inte bryr mig tills den försvinner. Fungerar ett tag men om ångest var så lätt att bli av hade det ju varit fint[surprised]
Kolla upp om du har panikångest om du tycker den är 100hemskare än att du tror att den egentligen ska vara, min bror har tydligen det + att han är hypokondriker, skitroligt att snacka om cancer och blodförgiftning när han är med[bigsmile]

I alla fall, panikångest kan leda till depression och det är ju inte bra, snacka med någon(Nu kanske det bara är jag som leker doktor eftersom jag bara antar en massa saker, men tyckte det i alla fall va värt att nämna)


   
SvaraCitera

Acceptans!!!

Du måste acceptera din ångest och dina kännslor utan att fly från dem!

Worked for me! :
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127026825


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Du måste acceptera din ångest och dina kännslor utan att fly från dem!

Ser intressant ut men har tyvärr inte de pengar som krävs för att köpa den [n]
Vet du något ställe på nätet där det står liknande saker?


   
SvaraCitera

Phrasedlvoe:

Ser intressant ut men har tyvärr inte de pengar som krävs för att köpa den Vet du något ställe på nätet där det står liknande saker?

absolut men jag föreslår en vandrig till närmaste bilbiotek och låna boken :)! Vet att den finns i göteborg iaf!

Annars är det bara att googla runt på KBT (kognitiv betende terapi)!


   
SvaraCitera
seasaw

tänkte på det idag, på hur mycket plats ångesten har i mitt liv.... det var jobbigt att tänka på, sådär ångestfyllt, men serri tack för tipset, ska kolla upp boken på bibblan, kanske imorgon


   
SvaraCitera

jag tror inte att ångest går att bota. minnen går inte att bli av med men dess effekter kan lindras.
Skriv ned det du känner, det som gör din ångest och vad den får dig att känna, skriv helt utan att tänka på hur du formulerar dig eller sånt, bara skriv. Gör det i en kvart ungefär och reflektera sen över va det är du skrivit, vad finns det för samband och vad är känslor respektive en faktisk händelse. upprepa efter en vecka och du kommer, förhoppningsvis att se utveckling.


   
SvaraCitera
mynona

OF 5:

Skriv ned det du känner, det som gör din ångest och vad den får dig att känna, skriv helt utan att tänka på hur du formulerar dig eller sånt, bara skriv. Gör det i en kvart ungefär och reflektera sen över va det är du skrivit, vad finns det för samband och vad är känslor respektive en faktisk händelse. upprepa efter en vecka och du kommer, förhoppningsvis att se utveckling.

+1

Låt mig förstärka ovanstående genom att hålla med. Gör så. OF 5 har rätt.


   
SvaraCitera
seasaw

OF 5:

skriv helt utan att tänka

tycker det är så jävla svårt att skriva helt utan att tänka efter, sätta ord på hur jag känner, ännu värre varför jag känner som jag gör, det blir alltid fel? får försöka tills det känns rätt


   
SvaraCitera

seasaw:

tycker det är så jävla svårt att skriva helt utan att tänka efter, sätta ord på hur jag känner, ännu värre varför jag känner som jag gör, det blir alltid fel? får försöka tills det känns rätt

Det är klart att det kan vara svårt, det går ju emot allt man tränat för i skolan, men för att hålla fokus vid det obehagliga när man skriver så är det nödvändigt. givetvis kommer det alltid finnas en tanke vid hur du skriver men låt den inte t över så går det nog bra


   
SvaraCitera
seasaw

OF 5:

Det är klart att det kan vara svårt, det går ju emot allt man tränat för i skolan, men för att hålla fokus vid det obehagliga när man skriver så är det nödvändigt. givetvis kommer det alltid finnas en tanke vid hur du skriver men låt den inte t över så går det nog bra

mmm, det är så främmande och avlägset för mig, att känna efter hur jag känner, inuti, inte alls självklart. HUR KÄNNER JAG? VEM ÄR JAG? VARFÖR? det känns som om jag aldrig får grepp om mina tankar riktigt, måste försöka


   
SvaraCitera
seasaw

vad ska hon göra? greppa tanken! hur? nu! när? nu!!!!! *ramsa*


   
SvaraCitera

seasaw:

mmm, det är så främmande och avlägset för mig, att känna efter hur jag känner, inuti, inte alls självklart. HUR KÄNNER JAG? VEM ÄR JAG? VARFÖR? det känns som om jag aldrig får grepp om mina tankar riktigt, måste försöka

känner igen


   
SvaraCitera