Aviseringar
Rensa alla

Bowser, Alexander Danling och Thomas N låsta av Lindblom


Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag undrar mer hur dem/den lyckats låsa admins

Det finns mycket kul att göra, bara du har rätt verktyg[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det finns mycket kul att göra, bara du har rätt verktyg[y]

Uppenbarligen, och ja må säga att jag finner det smått roande, även om det antagligen är irriterande för de drabbade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Uppenbarligen, och ja må säga att jag finner det smått roande, även om det antagligen är irriterande för de drabbade

Vad händer egentligen om han skulle åka fast?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag undrar mer hur dem/den lyckats låsa admins

Kass kodning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad händer egentligen om han skulle åka fast?

Ingen aning

iddqd:

Kass kodning.

Uppenbarligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Kass kodning.

Du går över ån efter vatten, varför skulle någon sätta sig och leta säkerhetshål när någon administratör troligtvis hade ett lättgissat lösenord?

UMIT-folket tillhör inte precis begåvningsreserven, så det är sannolikt att både kod och lösenord har allvarliga brister. I en sån situation är det bara korkat att ge sig efter koden, när en attack på lösenorden är så mycket enklare.


   
SvaraCitera

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA............HA.

Känns lite weird att en mod kan låsa en admin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol, och de som inte ens kan moderera skribenter. Fast det kanske de kan då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också, som kanske märks, fått mitt konto kapat. Jag vet inte hur de gjort, men om de gissat lösen har de varit jääävligt duktiga. Mitt gamla lösen var nämligen "1d2§,10ft.,X2". Nu har jag ju bytt dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad händer egentligen om han skulle åka fast?

Troligen polisanmälan för olaga dataintrång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag har också, som kanske märks, fått mitt konto kapat. Jag vet inte hur de gjort, men om de gissat lösen har de varit jääävligt duktiga. Mitt gamla lösen var nämligen "1d2§,10ft.,X2". Nu har jag ju bytt dock.

Skulle gissa på att personen använder något haxxorprogram eftersom Mawns blev hackad igen bara någon timme efter att han bytt lösen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Skulle gissa på att personen använder något haxxorprogram eftersom Mawns blev hackad igen bara någon timme efter att han bytt lösen.

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag har också, som kanske märks, fått mitt konto kapat. Jag vet inte hur de gjort, men om de gissat lösen har de varit jääävligt duktiga. Mitt gamla lösen var nämligen "1d2§,10ft.,X2". Nu har jag ju bytt dock.

Ditt lösenord kvittar, uppenbarligen hade jag fel och det rör sig om en bugg som ger vem som helst ett vidöppet hål in till vilket konto han än vill åt. Kompetenspatrullen UMIT slår till igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Ditt lösenord kvittar, uppenbarligen hade jag fel och det rör sig om en bugg som ger vem som helst ett vidöppet hål in till vilket konto han än vill åt. Kompetenspatrullen UMIT slår till igen.

Härligt. -.-


   
SvaraCitera