Aviseringar
Rensa alla

Boxning!


Ämnesstartare

Tja! Funderar på att börja på boxning, är det skoj? Är det bra kombinerat med styrketräning? Vill bli biff till sommarn[cool]


   
Citera

Boxning är grymt kul.
Klart det är bra att kombinera med styrketräning.
Om du vill bli så biffig som möjligt... Läs på och gå på gymmet eftersom att boxning är en hel del kondition, kondition gör dig inte grövre på samma sätt.


   
SvaraCitera

det är kul! Välkommen in i kampsportens underbara värld [bigcheers]
om du blir "biff" eller inte beror helt och hållet på kaloriintag och träningsupplägg.. tänk på att boxning är en högintensiv sport och kommer därför kräva en del energi. Så läs på, svinga hårt och gl!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skoj och skoj, beror väl på vad man själv tycker är skoj. Personligen tycker jag boxning är en väldigt bra träningsform, särskilt i kombination med styrketräning. Detta primärt för att boxningen ger dig allt som du inte får i något överflöd i styrketräningen, det vill säga balans, koordination, kondition och motorik. Utan konditionsträning spelar det ingen roll vad du äter eller hur mycket du tränar, du kommer ändå sannolikt bara se ut som en duplokloss, vilket varken är estetiskt tilltalande eller särskilt praktiskt. Men i princip alla kampsporter som man tävlar i ingår det högintensiva konditionspass (är ju omöjligt att gå flera ronder utan att ha bra flås). Med detta i åtanke skulle iallafall jag välja någon annan kampsport där man aktiverar hela kroppen istället för att begränsa sig till slag med nävar. För närvarande tränar jag Krav Maga. Inte så mycket kondition, men jag kompletterar med cykel och band på gymmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera