Aviseringar
Rensa alla

Bra ämnen till debattartikel


Ämnesstartare

Hejhej!

Jag skulle behöva bra ämnen att skriva en debattartikel om, gärna några annorlunda, med det menar jag helst intearrow-10x10.png argumentera för/emot dödsstraff, abort, djurförsök, dödshjälp etc.

Det ska vara något ämne som jag lätt kan hitta 3 vitt skilda för-argument till samt något motargument som jag ska kunna besvara. Är intearrow-10x10.png den typen av person som är särskilt engagerad i saker och ting eller har en specifik åsikt om någonting så detta är jättesvårt för mig, därför jag suttit i flera veckor nu och inte skrivit något (den måste lämnas in på fredagen den 20:e) så som ni förstår är den ganska bråttom.

Saker jag är någorlunda engagerad av är skönhetsidealen ocharrow-10x10.png att unga dricker alkohol, om ni kommer på något bra specifikt ämne om det skulle det vara uppskattat.

tack på förhand!Glad


   
Citera

Hälsohets? 


   
SvaraCitera

System1 vid 18-års dag1 :S 


   
SvaraCitera

Skriv en debattartikel om att vi behöver minska invandringen, jag hjälper dig med alla argument du behöver! Tumme upp


   
SvaraCitera

sicce:
Hälsohets? 

så jävla mainstream..


   
SvaraCitera

NiklasW:

så jävla mainstream..

Hon är intresserad av skönhetsideal, kan te sig en bra artikel om hon skriver dess påverkan på samhället med mer


   
SvaraCitera

Åldersgränsen på systembolaget?
Hur kvinnor objektifieras istället för att uppskattas för det de gör
Bryta normer i hur en klär sig
Bra med second hand - ekonomi, miljö, välgörenhet, stil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce:
Hälsohets? 

Grejen men hälsohets/skönhetsideal o.s.v är att det är svårt att komma på tre skilda argument för/mot det.I alla fall när jag försökt komma på några, har du kanske några förslag på argument?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:
Åldersgränsen på systembolaget?
Hur kvinnor objektifieras istället för att uppskattas för det de gör
Bryta normer i hur en klär sig
Bra med second handarrow-10x10.png - ekonomi, miljö, välgörenhet, stil

argumenterade med mig själv om åldersgränsen på systembolaget, kunde inte bestämma mig för om jag var för/emot att ta bort den helt, sänka den, behålla den, eller höja den så blir svårt, annars ett bra ämne.Det där med hur kvinnor objektifieras var också ett bra ämne, men lite svårt även här att hitta tre skilda argument? eller några tankar på argument?


   
SvaraCitera