Aviseringar
Rensa alla

Bra akustiska låtar!


Ämnesstartare

Hej, jag är på jakt efter bra akustiska låtar, som inte är allt för svåra och gärna med lång/text till. Några förslag?


   
Citera
Ämnesstartare

wonderwaaaall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

wonderwaaaall

juste tack, nått mer? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

juste tack, nått mer?

Last christmas,enda jag kommer på som jag hört med enbart gitarr och sång.Alla låtar går att spela,beatleslåtar är för d mesta lätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Last christmas,enda jag kommer på som jag hört med enbart gitarr och sång.Alla låtar går att spela,beatleslåtar är för d mesta lätta.

okey 😛 men det får gärna vara med bas, elgitarr osv.. bara det låter nice akustiskt.. typ lars winnerbäck är ju kanon!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

okey 😛 men det får gärna vara med bas, elgitarr osv.. bara det låter nice akustiskt.. typ lars winnerbäck är ju kanon!

blä,wonderwall är den ultimata.


   
SvaraCitera

under månen och du gamla fria nord är två winnerbäck-låtar som gör sig jättebra avskalat med bara sång+gitarr ^^ men annars kan du ju ta vilken som helst och bara .. göra din egen version som låter bra med din sättning 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tears in heaven[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1905 - Throw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns så gaaaaaalet många..

Allt med ray lamontagne!


   
SvaraCitera

[y] [bigsmile][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mezzopiano:

under månen och du gamla fria nord är två winnerbäck-låtar som gör sig jättebra avskalat med bara sång+gitarr ^^ men annars kan du ju ta vilken som helst och bara .. göra din egen version som låter bra med din sättning 😉

okey ty O)

Tözen:

tears in heaven[love]

jo den är riktigt skön

Moment22:

1905 - Throw

skall kolla på den aldrig hört talas om, tack

fruitpunch:

Finns så gaaaaaalet många..

Allt med ray lamontagne!

[smile]

Zittam:

[y] [bigsmile][cool]

men lol, det skall vara låtar med sång för det första och så skall man itne behöva ha spelat gitarr i 15år ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

jo den är riktigt skön

All hail the heartbreaker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Drifting

Han är rätt duktig den där McKee. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mezzopiano:

under månen och du gamla fria nord är två winnerbäck-låtar som gör sig jättebra avskalat med bara sång+gitar

Håller med.

Även
Two steps behind med Def Leppard.[party]


   
SvaraCitera