Aviseringar
Rensa alla

Bra ansiktskräm


Ämnesstartare

HAllo

känner att nu när det är lite kallare ute återfuktar inte min ansiktskräm särskilt bra.

använder denna pga rea när jag skulle köpa face productz
Image

vill ha tips på oljefria ansiktskrämer som har funkat för er, helst oparfymerade.

mitt ansikte går sönder


   
Citera
Ämnesstartare

horbild. använder aco face young mattande dagcreme


   
SvaraCitera
time
 time

Köpte en jättetrevlig återfuktande grej från Yves Rocher på rea häromdagen. Vänta ska kolla vad det hette.

[springer till badrummet]

Fukthetsgivande mask med lönnsocker! Namnam.


   
SvaraCitera
höna

min kompis har 1

http://usa.weleda.com/our-products/shop/calendula-face-cream.aspx

sjukt bra
men den är för bebisar tror jag hahah. men den funkar på vuxna också och innehåller bara skitbra skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man tvättar ansiktet o går ut mindre än en timme efter när det är kallt, kan huden bli frostskadad. Fukten gör att huden blir sårbar och det är svårt för huden att ställa om från varmt vatten till kall luft. Bättre att tvätta ansiktet på kvällen så man tvättar bort alla avgaser och annat från dagen.

Varför vill du inte använda olja? Det är ju det som är mest skonsamt för huden, ren olja alltså som morots olja eller mandel olja. Fast annars så finns det bra ansiktskrämer på The Body Shop o på diverse hälsokost butiker, Life butiker o liknande.


   
SvaraCitera
höna

fast åå d kanske är olja i den ja tipsa om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Varför vill du inte använda olja? Det är ju det som är mest skonsamt för huden, ren olja alltså som morots olja eller mandel olja.

har oljig hy och då ska man inte använda saker med olja i vad jag har hört [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 1hd:

har oljig hy och då ska man inte använda saker med olja i vad jag har hört

http://www.shenet.se/ravaror/hudtypfet.html
Verkar stå bra saker om sånt o så


   
SvaraCitera

​ http://www.garnier.se/_sv/_se/our_products/product.aspx?tpcode=OUR_PRODUCTS^PRD_SKINC​ARE^ESSENTIALS_SKIN^ESSENTIALS_SKIN_DISCOVER^ESSENTIALS_SKIN_RTN1&prdcode=P10217

Min bästa vän! Har problemhud som är ibland jättetorr(har haft torrfläckar vid ögon och på halsen m.m.) men med denna tog det några dagar så var huden helt perfekt! Rekommenderar starkt! [smile]


   
SvaraCitera

Använder kokosolja. Trodde jag hade fet hud tills jag började sluta torka ut ansiktet. Inser nu att jag egentligen har torr hy och får finnar av att vara torr


   
SvaraCitera

Så alltså... Ocm och kokosolja. Try it


   
SvaraCitera

elverpigen:

Använder kokosolja.

Ren kokosolja bara som den är, smörjer på direkt?


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ren kokosolja bara som den är, smörjer på direkt?

Japp, ekologisk kallpressad kokosolja, inte kokosfett i fyrkantigt paket. En burk med ca 2-300 g kostar runt 40 kr, på ica maxi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Japp, ekologisk kallpressad kokosolja, inte kokosfett i fyrkantigt paket. En burk med ca 2-300 g kostar runt 40 kr, på ica maxi

kör du no poo?


   
SvaraCitera

amsi:

kör du no poo?

Ungefär 🙂 billigare och känns bättre


   
SvaraCitera