Aviseringar
Rensa alla

Bra basvaror att ha hemma?


mpt:hv

man ska inte äta sånt egentligen

vaffö?


   
SvaraCitera

hejsverige:

vaffö?

det är dåligt med snabba kolhydrater och i synnerhet från spannmål. mejerivaror är heller inte bra. 

vi människor är inte konstruerade för att använda dessa som näringskällor och de leder till mycket problem som hormonsvängningar, inflammationer, cancer, acne, fetma och diabetes.


   
SvaraCitera

shet


   
SvaraCitera
reben

penne, spaghetti, rigatoni o fusilli


   
SvaraCitera

reben:
penne, spaghetti, rigatoni o fusilli

>=( dåligt me pasta, se ovan


   
SvaraCitera
reben

mpt:hv:

>=( dåligt me pasta, se ovan

om d är ägg i. annars helt ok vem bryr sig om hälsa ??????


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

mpt:hv:

>=( dåligt me pasta, se ovan

verkar som du är lite av en expert
vad skulle du säga att man ska välja i mataffären när man vill handla för en hel vecka


   
SvaraCitera

reben:

om d är ägg i. annars helt ok vem bryr sig om hälsa ??????

antar tråden handlar om hälsa, logistik och ekonomi då den handlar om basvaror ????


   
SvaraCitera
reben

mpt:hv:

antar tråden handlar om hälsa, logistik och ekonomi då den handlar om basvaror ????

pasta är billigt, får en att må bra o är lätt att frakta ??


   
SvaraCitera

Paseo:

verkar som du är lite av en expert
vad skulle du säga att man ska välja i mataffären när man vill handla för en hel vecka

nej jag är verkligen inte nån expert bara inte skitdålig på näringslära som de flesta är.

du skall äta baljväxter, nötter, havre, quinoa, rotfrukter, kål av olika slag och sesamfrön. sen vitlök, ingefära och örtkryddor. och tomatpuré. detta är nyttiga och relativt billiga livsmedel. sen lägg till massa färska bladgrönsaker, paprika, lite frukt osv såklart.


   
SvaraCitera

reben:

pasta är billigt, får en att må bra o är lätt att frakta ??

billigt och praktiskt ja, men det är inte nyttigt.

annars är vetemjöl billigare och kompaktare än pasta med exakt samma näringsvärde (om d inte ägg i pastan då). då kan man ju baka eget vitt bröd och äta det hela tiden ifall man skiter i hälsan.


   
SvaraCitera

mpt:hv:

>=( dåligt me pasta, se ovan

äter du endast glutenfritt? alla borde göra egentligen. har tänkt böra flera ggr pga tror att det skulle vara bra för mig men det är så mkt jobb.


   
SvaraCitera

isola:

äter du endast glutenfri kost? alla borde göra egentligen. har tänkt böra flera ggr pga tror att det skulle vara bra för mig men det är så mkt jobb.

jag lever verkligen inte som jag lär. bor hemma hos föräldrar så det blir massa kött och bröd. men mjölkprodukterna skippar jag iaf.

gluten är också en viktig fara med vete eftersom det är inflammatoriskt. inflammationsfaktorn är en ofta förbisedd aspekt av näringslära. saker som motverkar inflammation är t.ex. många nötter och kryddor. starkt inflammatoriska livsmedel är främst mejeriprodukter och raffinerade spannmål. inflammation är en indikator på att kroppen inte kan hantera ett livsmedel. dessutom är inflammation en starkt bidragande faktor till hjärt- och kärlsjukdomar.


   
SvaraCitera

couscous är bra att ha hemma tycker jag. tar lite plats, går snabbt att tillaga och är gott. mkt nyttigare än pasta.


   
SvaraCitera
Draug

falukörv


   
SvaraCitera