Aviseringar
Rensa alla

Bra böcker för gymnasiets (NV) kemi/biologi/fysik?


Ämnesstartare

Ännu en ganska rättfram fråga från mig - jag ska försöka införskaffa ett antal (läro)böcker som täcker minst det jag borde veta när jag gått ut gymnasiet, och specifikt då kemi, biologi och fysik (både A- och B-kurserna). Därför undrar jag nu om någon skulle vilja rekommendera en (du kanske tyckte att din bok var underbar när du läste Fy B), eller varna för nån som var way-less-than-perfect?

Svenska eller engelska spelar ingen större roll (men jag föredrar, som alltid, engelska [crazy]), och de får gärna täcka mer än bara gymnasienivå, men the basics måste finnas med.

...hoppas bara nån svarar nu också... 😛


   
Citera

Jag kan rekommendera de böcker jag har, och jag tycker de överlag är jättebra! I Fysik har vi "Ergo- Fysik" serien, och "Matematik 3000" heter matteboken, i kemi " Gymnasiekemi A" och en för B, i märket Lieber.
Biologi kommer jag inte riktigt ihåg.. får återkomma.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket! Det viktigaste för mig är fysik a och b, och typ kemi b.. Kanske kommer behöva gå igenom lite kemi a, men inte tillräckligt för att köpa boken - ska försöka köpa de böcker vi använde till kemi och biologi, så kan jag ha dem som referens 😛

thank you!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera