Aviseringar
Rensa alla

Bra eller dåligt med mer sex i samhället/livet?


Ämnesstartare

Tycker ni det är bra eller dåligt att fölk har mer sex nuförtiden än förut?

Själv tycker jag det är positivt, jag har alltid känt det som att samhällsstrukturerna oftast kontrollerat sexet mest för att se till att endast rätt personer i släkten fått skaffat barn, eller pga ekonomisk och social status.

Eller helt enkelt för att sex ansetts speciellt eller syndigt vilket är så jävla onödigt ><

Jag har för mig att auktoriteter och sekter också ofta kontrollerar sexualiteten för att frustrationen och agressiviteten det leder till kan styras och användas, t.ex. för att skapa fanatism.


   
Citera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Tycker ni det är bra eller dåligt att fölk har mer sex nuförtiden än förut?

Det finns både fördelar och nackdelar tycker jag. Det är bra att sex och kärlek inte är lika kontrollerad som tidigare, men jag märker dock av att p.g.a. denna sexuella frihet så känner många unga människor sig pressade till att ha sex. Dessutom anser många idag att sex inte behöver betyda kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte ha nåt emot om de lugnade ner sig i Kina och Indien, även fast det är vi i västvärlden som konsumerar majoriteten av resurserna.

Men även om religion har påverkat vår syn på sex och onani som något förbjudet och ej naturligt, så anser jag att det är vår och medias syn på sex som ska ändras, och vad vi känner är accepterat. Ett exempel är USA's censur på barns nakenhet i TV.

Kanske när extrem religion och dess anhängare har dött ut i större grad så kanske vi kan få se en förändring. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Dessutom anser många idag att sex inte behöver betyda kärlek.

Och? Varför ska man inte få njuta av livet med de man vill göra det med?

Fan, om jag bara hade sex när jag va kär skulle det kanske ta 4 månader, den där känslan "crushen" man får tidigt i ett förhållande är för mig inte kärlek.

Den där känslan av omtanke för en individ som kanske kommer efter 3-4 månader, DÄR har vi omtanke och kärlek 🙂

Dightkuz:

Kanske när extrem religion och dess anhängare har dött ut i större grad så kanske vi kan få se en förändring. [cool]

Jo men verkligen. Att man har sex mer men inte använder kondomer pga katolicism, eller som i Kina skaffar en massa kids bara för att man kan(förut dog många) när det eg inte behövs "backupbarn" är fan överpopulationsrisk ggr2k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

Ett exempel är USA's censur på barns nakenhet i TV.

Amerikanerna behärskar verkligen konsten att överdriva. Jag hörde att ett tv-bolag skulle ha fått böta några miljoner dollar för att de visade någon naken före klockan 21:00. Det rörde sig om en kvinna som gick in i en dush, vilket var en del av filmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Och? Varför ska man inte få njuta av livet med de man vill göra det med?

Jag har inte sagt att man inte får göra det. Jag tycker bara det är tråkigt att sex har kommit att förknippas med tillfälliga nöjen bland allmänheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Jag tycker bara det är tråkigt att sex har kommit att förknippas med tillfälliga nöjen bland allmänheten.

Fast det är det väl? Du har ju inte sex för något långsiktigt som barn?

Du har ju sex för en stunds njutning även om det kanske känns lite bättre om man älskar personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Du har ju sex för en stunds njutning även om det kanske känns lite bättre om man älskar personen.

Klart man måste gilla personen man är tillsammans med. Jag skulle aldrig vilja ha ihop det med någon jag inte har känslor för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan, sex kommer ta över. är såå trött på sex så det finns inte. allt är om sex nuförtin, tv. alltalltallt. och jag kommer få sexsjukan snart. blä för sex säger jag bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Klart man måste gilla personen man är tillsammans med.

Jaa och? Sex är inte att man är ihop, och att gilla någon är inte att älska dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen annan:

vafan, sex kommer ta över. är såå trött på sex så det finns inte. allt är om sex nuförtin, tv. alltalltallt. och jag kommer få sexsjukan snart. blä för sex säger jag bara.

Jag känner själv så ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Jag känner själv så ibland.

aa de ja förstå/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Dessutom anser många idag att sex inte behöver betyda kärlek.

Lucy:

Jag har inte sagt att man inte får göra det. Jag tycker bara det är tråkigt att sex har kommit att förknippas med tillfälliga nöjen bland allmänheten.

Varför är det tråkigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Varför är det tråkigt?

Kan du verkligen inte se varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Kan du verkligen inte se varför?

Nej förklara för mig.


   
SvaraCitera