Aviseringar
Rensa alla

Bra Hoaxes


Ämnesstartare

Jag tycker det intressant med hoaxes, asså hur kan det lura så många människor som en del, därför så skulle det vara kul om nån här har nån hoax som jag känner igen eller inte känner igen, historiskt eller modern spelar ingenroll, typ som piltdown mannen! Mina top 3 wicked hoaxes, senare än 2000-talet 

3:   war of the world radiosändning, dom lurade alltså en hel nation till att tro värden att blivit attackerad av Aliens, som seden spred sig till andra länder också, folk  evakuerade alltså sina hem! 

2:  #cut4bieber 4chan startade alltså en hoax om att Justin Bieber hade rökt på och ja ni vet resten, vilket vi vet idag att Justin bieber faktiskt gjorde, så ja vet inte om man då ska säga att det inte var en hoax, eller att den var var en hoaxen var en hoax 

and the number 1 *drums please* 

nummer 1: Det finns alltså fortfarande folk som tror att Al Qaida låg bakom 911

Ett plan kraschar rakt in i World trade center och den ba faller rakt ner exakt som om man hade sprängt upp den, flera vittnet vittnar om att dom hörde flera explosioner och inte en, den skippade också många våningar

1 km bort en skyskrapa brinner ner........ exakt samtidigt

Usa tankar olja som fan i oljerika muslimska länder som dom säger är för att hitta Osama bin ladin som tydligen gömmer sig under några jävla gångar, 15 000 civila har reporterats ha dött, en video släpps från wikileaks den försökes tas bort fort som fan 

Dom hittar han 10 år senare i nån jävla lyxvilla  och tänker inte dra tillbaka sina trupper förns 2022 


   
Citera
Ämnesstartare

mötte nån idag på cs som nicka så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: Ett plan kraschar rakt in i World trade center och den ba faller rakt ner exakt som om man hade sprängt upp den, flera vittnet vittnar om att dom hörde flera explosioner och inte en, den skippade också många våningar

En skyskrapa bör göra ett hyfsat jobb med att stoppa ett flygplans rörelse (och man har nog i åtanke när man bygger något sådant enormt att den skall kollapsa in mot sig själv i händelse av katastrofala händelser som denna, inte rasa över allt runtomkring), och det fanns förmodligen något, någonstans i skrapan som kunde explodera i händelse av brand eller direkt trauma .
Ju fler vittnen det finns till någonting desto fler olika versioner dyker upp på grund av selektiv perception och att det mänskliga minnet inte direkt är en faktisk inspelning av händelseförloppet.


   
SvaraCitera

Jag borde anat att foliehatten skulle komma fram.


   
SvaraCitera

det var väl något år sedan några lurade en massa idioter att lada ner en app som gjorde så att mobilen inte skulle gå sönder om man la den i vatten. det var några idioter som gick på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som på allvar trodde att videon var äkta och att man kan springa på vatten från en speciell vinkel och liksom kurva in xD videon har ändå  13 625 307 klicks

)


   
SvaraCitera