Aviseringar
Rensa alla

Bra? Hur mycket?


Ämnesstartare

Jag äter ungefär så här mycket under en dag:

Frukost:
En macka med pålägg, yoghurt med flingor och frukt. (Lättyoghurt)
Ett glas jucie.

Lunch:
Pasta elr potatis elr ris med kött, kyckling elr fisk, alltid grönsaker.

Mellanmål:
Oftast macka med pålägg och/eller frukt, och något att dricka som till exempel mjölk/jucie. Ibland glass.

Middag:
Som lunchen.

Kvällsmål: Som mellanmål ungefär, ofta yoghurt.

Är det här bra eller är det för mycket? Det känns jätte mycket... Någon som vet på ett ungefär hur mycket kalorier det här är? Jag är 14 år, Ca 155- 157 cm, och jag väger ca 43-45 kg.

Tack på för hand! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Du äter typ fem gånger mer än jag. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Du äter typ fem gånger mer än jag.

Jag måste nog äta mindre. När jag tittar på hur mycket det är så... Usch![shake]


   
SvaraCitera

GreenArtOrchard:

Någon som vet på ett ungefär hur mycket kalorier det här är?

Det är omöjligt för mig att veta eftersom jag inte vet vilket pålägg du äter, vilket kött du äter eller hur mycket du äter.
Men det är inte så svårt att räkna ut det själv. Kolla på kaloriinnehåller per 100g och räkna ut på ett ungefär.


   
SvaraCitera

Bestäm själv. Känner du dig fet? Banta. Trivs du med att äta sådär? Ät inte mindre. Andras matvanor har ingenting med dina att göra, huvudsaken är att du känner att de är bra.


   
SvaraCitera

Låter normalt. Ät så att du mår bra.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Men det är inte så svårt att räkna ut det själv. Kolla på kaloriinnehåller per 100g och räkna ut på ett ungefär.

Lägg ner det där.
Ungar ska fan inte tänka så, om de inte är gravt överviktiga.
Man äter tills man är mätt.


   
SvaraCitera

isola:

Man äter tills man är mätt.


   
SvaraCitera

Jag äter bara Middag.. Om jag blir hungrig mellan timmarna så äter jag typ yoghurt. [cute]


   
SvaraCitera

Du är ju normalviktig, så varför gå in och mixtra med matintaget?


   
SvaraCitera

Det låter bra.
Börja inte räkna kalorier.


   
SvaraCitera

Du har en jättebra matordning! börja inte äta mindre, för din kropp har nog vant sig vid den här mängden mat, så om du börjar äta mindre går du ner i vikt, vilket ju är väldigt onödigt och dumt. Jag har en ätstörning och jag lovar, att om du börjar hålla på och tänka för mycket på vad du äter så kan det leda till att det blir alldeles för kontrollerat och du kanske blir sjuk(Jag säger inte att det helt säkert kommer att bli så)
Du väger inte speciellt mycket och ska faktiskt växa, så fortsätt bara ätalika mycket, eller när du är hungrig osv, så blir det jättebra!;)[bigcheers]


   
SvaraCitera