Aviseringar
Rensa alla

Bra inspelningsprogram?


Ämnesstartare

Behöver ett bra inspelningsprogram, som ljudet hörs bra i och man kan lägga till effekter, har kört audacity ett tag men tycker inte det är så bra :/. Och det ska hellst vara ett program som INTE är att man bara kan använda det 30 dagar utan att man måste köpa det sen...
Vet du något bra, skriv! =)


   
Citera

det måste finnas något riktigt, crackat program som du kan stjäla åt dig på piratbukten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

det måste finnas något riktigt, crackat program som du kan stjäla åt dig på piratbukten

Okej som vad? ;P


   
SvaraCitera

emma_96:

Okej som vad? ;P

Ingen aning, men jag skulle söka på audio och recording osv och se vilka program som finns på tpb och sedan googla fram vilket som verkar bäst


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Vet inte riktigt om AV Music Morpher är det du söker, men finns jäkla bra fineser som inget annat har vad jag sett.


   
SvaraCitera

Det finns en uppsjö av sk. DAW

Ableton Live
Cubase
FL Studio
Pro Tools
Reaper
Sonar

Dess kostar en del att använda men du kan jobba både med ljudfiler, MIDI och VST i dem. Reaper är nog billigast av dessa. Själv använder jag FL Studio och är nöjd.

Vill du ha mer information rekommenderar jag dig att bli medlem på http://forum.studio.se/ .


   
SvaraCitera

Använder Cool Edit Pro 2, 10 år gammalt men verkar fungera än
Numera heter det Adobe Audition, men jag ogillar förändring


   
SvaraCitera

Själv använder jag Fl Studio men det är inte direkt det bästa för inspelning, men det är rätt najs för t.ex. MIDI om du vet vad det är [bigsmile]


   
SvaraCitera

emilsh:

Själv använder jag Fl Studio men det är inte direkt det bästa för inspelning

Går ju bra att göra inspelning har dock inte senaste versionen utan 6:an. Det enda jag inte gillar är att det inte går att zooma in på vågformen jättemycket men kanske går i någon av de senare versionerna jag ej testat.


   
SvaraCitera

Jag har FL 9 och FL 10 och det går ju bra att spela in (spelar själv in med FL ) men det är lite svårt i början, inte bara att trycka på den röda record knappen...

Fast om det låter bra eller inte beror ju på mikrofon och sånt [crazy]

Annars är fl studio rätt najs med många effekter och sånt och det finns massa tutorials på youtube [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips! [bigsmile]


   
SvaraCitera