Aviseringar
Rensa alla

Bra jobb som student?


Ämnesstartare

Jag jobbar på globen, hovet och annexet. samt är barnflicka. funkar skitbra eftersom att jobbet till mesta del är på kvällar och helger.


   
SvaraCitera

I princip lite var som. Timvikariat någonstans, det började jag med innan jag slutade skolan. Jobbade då bara kvällar och helger, sen fick jag fortsätta och jobba vidare efter skolan också. Riktigt bra enligt mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jobbade på pizzeria när jag pluggade. Fick gratis mat och läsk. Perfekt för plånboken, något sämre för hälsan.


   
SvaraCitera
Mario

Jag extraknäcker som labbassistent på mitt universitet, i de kurser jag själv läst åren innan. Har varit perfekt då jag redan är på plats och har rätt så flexibla arbetstider (de andra assistenterna kan täcka upp om man absolut måste gå på en viss föreläsning). Det är inte så pass många timmar att det kan jämföras med andra jobb men det ger ett bra tillskott i kassan! Jag har jobbat ca 5-10 timmar i veckan. Att man får kollektivavtal som statsanställd är en bonus, även om det förstås inte påverkar mig så mycket (jag får några hundralappar i tjänstepension!).

Tänk på att det kan vara svårt att kombinera arbete med studier utan att någon av dem får lida.

Om du bara jobbar lite grann kan det vara värt att jämka skatten. Studenter som räknar med att tjäna under grundavdraget, ca 19k/år, kan anmäla hos arbetsgivaren att de vill slippa betala preliminärskatt (trist att behöva vänta på sina egna pengar ett drygt år...). Blanketten heter SKV 4301 och skrivs ut från Skatteverkets hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Jag jobbar på globen, hovet och annexet. samt är barnflicka. funkar skitbra eftersom att jobbet till mesta del är på kvällar och helger.

hur blir man barnflicka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju lite på vad man pluggar. Viktigast för mig har varit att söka mig till de arbetsgivare jag vill jobba hos, sen har jobben varierat lite. Och det har funkat bra. Deltid, så klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hur blir man barnflicka

Jag jobbar via  http://www.nanny.nu/  inte för att det är bäst betalt via den förmedlingen utan för att de ger bäst stöd. De parar ihop en med en familj som passar familjens och ens egna behov och finns alltid som stöd, dygnet runt, om man behöver stöd, råd eller bara prata ut.
Om du söker får du jättegärna säga att jag tipsat 🙂
Kan även säga att vi söker barnflickor just nu, framförallt till yngre barn, så passa på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jag jobbar via  http://www.nanny.nu/  inte för att det är bäst betalt via den förmedlingen utan för att de ger bäst stöd. De parar ihop en med en familj som passar familjens och ens egna behov och finns alltid som stöd, dygnet runt, om man behöver stöd, råd eller bara prata ut.
Om du söker får du jättegärna säga att jag tipsat 🙂
Kan även säga att vi söker barnflickor just nu, framförallt till yngre barn, så passa på!

åh, det låter bra! måste man inte vara arton eller ha utbildning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

åh, det låter bra! måste man inte vara arton eller ha utbildning?

Tveksam till arton, kolla! Du behöver inte ha utbildning men erfarenhet av någon form av erfarenhet av barnpassning som kan ge referens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vänta. fuck. du bor ju inte i stockholm? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
vänta. fuck. du bor ju inte i stockholm? 🙁

nä 🙁 fan vad synd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nä 🙁 fan vad synd

sämst 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

sämst 🙁

det finns en förskola som vill anställa mig, men de får inte eftersom jag är under 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det finns en förskola som vill anställa mig, men de får inte eftersom jag är under 18

När blir du 18 då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

När blir du 18 då?

i januari! ska börja jobba där då


   
SvaraCitera