Aviseringar
Rensa alla

Bra kamera till konserter?


Ämnesstartare

Tjenixen 😀
Jag letar lite efter en kamera som funkar bra på konserter... Helt enkelt... Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer [crazy]

Jag vill ha en kamera som:
-- Låter mig ta (relativt) bra bilder under konserter - proffsbilder är väl inte så troligt, men bara inte supersuddiga, fel-fokus, helfel-färger-bilder.
-- Ger bilder jag kan printa/framkalla i lite större format, typ A4 kanske.
-- Inte är überstor, så att jag kan köra ner den i fickan (jag skaffar gärna större fickor om kameran är väldigt bra, så det behöver liksom inte vara slimmat, bara inte jättestort).
-- Låter mig spela in video med, igen, relativt bra bild/ljud (inte det viktigaste - bilder är prioritet - men kul om det finns nåt bra).
-- Är en digitalkamera. Så vitt jag vet är den stora uppdelningen digital vs system, o systemkameror är ju ett big no-no på konserter. Visst att det säkert går att få in, men jag är rather safe than sorry...

Jussde, pris är inte så noga. Har kommit fram till att en dyr kamera som ger mig bra bilder fan är värt det. Jag har redan bestämt mig för att anpassa jobbtimmarna efter kameran o inte tvärt om [crazy]

Nu vet jag verkligen inte vad mer jag borde skriva här, så om det finns nåt att förtydliga så säg gärna till (: [bigsmile]

tack-tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Hijackar denna tråden, vill också ha tips om en bra kompaktkamera! Helst under 2000 riksdaler då jag inte är någon fotonörd, kommer bara ha den till lite random.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar idioter som tar med sig kameror till konserter, ska du koncentrera dig på konserten nu?eller ska du bara kunna komma ihåg den senare? jävla puckon, håll käft, ta intemed kameran och koncentrera er, skuta skrikoch sluta sjunga med.

"applause are kinda bullshit..."
- Bob Dylan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

-- Inte är überstor, så att jag kan köra ner den i fickan (jag skaffar gärna större fickor om kameran är väldigt bra, så det behöver liksom inte vara slimmat, bara inte jättestort).

Det här kan du glömma.

För att få bra bilder på en konsert behöver du en en digital (eller analog + film som har hög iso) systemkamera + objektiv med stor bländare, det blir rätt klumpigt, och om du ska filma med en digitalsystemkamera får du gå upp i storlek och pris.

En systemkamera är inte automatiskt en filmkamera, det finns både analoga och digitala systemkameror.

Om du inte förstod orden så kolla wikipedia.

Maxwinner:

Hatar idioter som tar med sig kameror till konserter, ska du koncentrera dig på konserten nu?eller ska du bara kunna komma ihåg den senare? jävla puckon, håll käft, ta intemed kameran och koncentrera er, skuta skrikoch sluta sjunga med.

"applause are kinda bullshit..."
- Bob Dylan

Jajaja, du är skitcool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Jajaja, du är skitcool.

jag vet det redan [mad]


   
SvaraCitera

Vad fan äre med folk på konserter?
Varför måste dom ta kort med sina förbannade kameror, mobiler?
Deras bilder blir så jävla kass, anyways. Can't see shit liksom.
Bara störande när med folk som sträcker upp sin arm för att ta kort med sin fattiga 3megapixel-mobilkamera. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera