Aviseringar
Rensa alla

Bra kamerastativ


Ämnesstartare

rogernw: Om det är på konserter med mer så kan jag förstå om det blir förskräckligt. Det blir för höga ljud för micken då. Har man det som ändamål så är det som du säger en bra idé att köpa en ny extern. Men om man filmar som jag, väder, fyrverkerier med mer så tycker ialla fall jag att den räcker sjukt långt Tumme upp.

Ljudet var ju så starkt från PA anläggningen så det blev ju distat. Kameran skulle ha något form av filter som automatiskt ställer om vid ex konsertupptagning. Det finns ett speciellt ord för detta som jag glömt bort. Du förstår säkert hur jag menar. Det är ju lite skillnad på en naturfilmning och filma en koltrast mot en konsertupptagning av Ramstein.

Han hade lånat ett 300mm VR zoom objektiv så han fick superfina närbilder. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Ljudet var ju så starkt från PA anläggningen så det blev ju distat. Kameran skulle ha något form av filter som automatiskt ställer om vid ex konsertupptagning. Det finns ett speciellt ord för detta som jag glömt bort. Du förstår säkert hur jag menar. Det är ju lite skillnad på en naturfilmning och filma en koltrast mot en konsertupptagning av Ramstein.

Han hade lånat ett 300mm VR zoom objektiv så han fick superfina närbilder. Glad

Förstår dig Glad.

Åh, kan förstå det Glad. Själv så har jag ett AF18-200mm objektiv från Tamron som jag fotar och filmar med!


   
SvaraCitera