Aviseringar
Rensa alla

Bra micro-usb-laddare


Åtta
Ämnesstartare

Jag har precis köpt mig en San Francisco (smartphone) från Storbritannien, och den väggladdare som följer med fungerar då givetvis inte i våra svenska uttag. Att ladda via dator fungerar visserligen, men man begränsas då till 0.5 Ah (gentemot 1Ah via vägguttag).

Då jag råkar inneha ett presentkort på Netonnet så tänkte jag köpa mig en laddare därifrån, men av någon anledning så vägrar de skriva ut huruvida deras laddare kan leverera 1 Ah eller ej. Således undrar jag om någon av er autister besitter kunskap om de laddare som där erbjuds.


   
Citera

Bild?

Annars kan du ju bara köpa en UK->Resten av EU-konverterare? Sådana finns ju att köpa för en relativt billig peng.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Hampie:

Annars kan du ju bara köpa en UK->Resten av EU-konverterare? Sådana finns ju att köpa för en relativt billig peng.

Har redan. Men känns jobbigt att släpa runt på laddare + sådan. Går ju bra när man bara är hemma, men drygt om man ska åka någonstans. Speciellt när en svensk laddare kostar typ 100-150 spänn.

Hampie:

Bild?

http://www.phonesreview.co.uk/2010/09/21/orange-uk-unveils-android-2-1-san-franc...


   
SvaraCitera

Vad är skillnaden mellan 1Ah och 0.5 Ah?


   
SvaraCitera

Har inte clas ohlsson massor av sådant?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Lounge fact:

Vad är skillnaden mellan 1Ah och 0.5 Ah?

0.5 Ah. [crazy][crazy][crazy]

Amperetimme är mängden ström som kan levereras på en timme (finns säkert någon ordentlig definition för de som kan ellära, men det är så jag har förstått saken i alla fall). Så teoretiskt sett så laddas en mobil dubbelt så fort med en laddare som kan leverera 1Ah än med en som levererar 0.5Ah.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Macktorsken:

Har inte clas ohlsson massor av sådant?

Vet inte just CO, men det finns på flera andra ställen. Ville bara helst använda netonnet så att jag får använda det här presentkortet jag har. Annars kommer det bara att ligga och skräpa till det expirerar.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vet inte just CO, men det finns på flera andra ställen.

Som jag har förstått det så behöver du en "adapter liknande" sak som gör som att du kan ladda din mobil i vägguttag?


   
SvaraCitera

Åtta:

.

Aha [wink] men är det tiden du besparar som du är ute efter eller är det nyttigt för batteriet livslängd typ? När jag köpte min androidmobil så sa hon i butiken att jag skulle ha i laddaren 15 timmar i sträck oavsett om det stod att den var färdigladdad eller ej, batteritiden håller tydligen längre då [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

Som jag har förstått det så behöver du en "adapter liknande" sak som gör som att du kan ladda din mobil i vägguttag?

Jag behöver en laddare. Det kan vara antingen direkt vägguttag → microusb (hane), eller vägguttag → vanlig usb hona.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

men är det tiden du besparar som du är ute efter eller är det nyttigt för batteriet livslängd typ?

Tiden. Betvivlar att det har någon betydelse för batteriets livslängd.

Lounge fact:

När jag köpte min androidmobil så sa hon i butiken att jag skulle ha i laddaren 15 timmar i sträck oavsett om det stod att den var färdigladdad eller ej, batteritiden håller tydligen längre då

Tror att hon bara är dum i huvudet.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag behöver en laddare. Det kan vara antingen direkt vägguttag → microusb (hane), eller vägguttag → vanlig usb hona.

Hmm, okej. Det har dom nog inte på clas. Har en sådan hemma, riktigt bra också. [crazy]

Tex som den här? Image


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

Tex som den här?

T.ex. som den, ja.


   
SvaraCitera

Åtta:

Tror att hon bara är dum i huvudet.

Ah [sad] kör på det iaf


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

Här.

Heh. Jo, det känns troligt att jag skulle lägga ut 300 spänn på en adapter, när jag kan få en laddare för 150. [crazy]


   
SvaraCitera

Åtta:

Heh. Jo, det känns troligt att jag skulle lägga ut 300 spänn på en adapter, när jag kan få en laddare för 150

Haha, man vet ju att du är ett apple fan. [wink][wink] Fast storleken är bra, fast onödigt dyr.


   
SvaraCitera