Aviseringar
Rensa alla

bra mobil? 🙂


Ämnesstartare

Skulle behöva köpa ny mobil..
Vet någon nån bra mobil som inte kostar FÖR mycket?
Skriv isåfall tack. 😀


   
Citera
Tyrael

   
SvaraCitera

299:- samsung


   
SvaraCitera

Tyrael:

vsg

försökte köpa men tyckte de va så dyra [sad]


   
SvaraCitera

lenne1234:

Vet någon nån bra mobil som inte kostar FÖR mycket?

För att någon ska kunna hjälpa dig behöver du nog berätta vad för typ av mobil du vill ha? Touch eller knappsats? Ska du surfa på Internet eller bara ringa och sms:a? Är ju onödigt att betala för funktioner som du kanske ändå aldrig kommer använda...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon android eller smartphone ska de vara 🙂
för vill kunna ha appar, vara inne på nätet (t.ex facebook och youtube) och helst touch. 🙂


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

lenne1234:

Någon android eller smartphone ska de vara 🙂
för vill kunna ha appar, vara inne på nätet (t.ex facebook och youtube) och helst touch. 🙂

xperia X8 har allt det där och kostar runt 1000 lappen


   
SvaraCitera

Inte den jag har. Har bara ett 'spel' och det är två tärningar som rullar runt när man skakar på telefonen. The end. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

För att någon ska kunna hjälpa dig behöver du nog berätta vad för typ av mobil du vill ha? Touch eller knappsats? Ska du surfa på Internet eller bara ringa och sms:a? Är ju onödigt att betala för funktioner som du kanske ändå aldrig kommer använda...

Det stämmer! Du måste surfa först och när du hittar några telefoner som passar dina behov, kan man verkligen hjälpa dig. [y]


   
SvaraCitera

Har själv en HTC Wildfire S. Den är helt ok och kostar inte massor.


   
SvaraCitera

Jag har en Htc Sensation XL !
När man köper den så får man med ett par Beats audio by InEar , om jag får säga de själv så är mobilen sjukt bra.
Men om du inte lyssnar på musik så mycket så är nog lite för dyr [crazy]

Men om de är nån mobil som du inte ska köpa så kan jag ju " varna " för Htc wildfire (touch)
och Sony ericsson Spiro (knappsats)

Båda dom mobilerna har jag haft o båda har ringt upp folk utan att jag vetat av de , de har skickat fel sms till fel person , de har blandat ihop alla kontakter o de har stängts av helt utan anledning och de har bara vart massa krångel med dem.
Köp inte nån av dom vad du än gör ! [smile]


   
SvaraCitera
Zsasz

lenne1234:

Vet någon nån bra mobil som inte kostar FÖR mycket?

lenne1234:

android, appar, nätet och touch.

Då är Samsung Galaxy Mini mycket prisvärd, går på runt 900kr

Om du vill ha någon ännu bättre sen så går (enligt mig) det mest logiska steget, utan att hoppa för mycket i pris till antingen en Samsung Galaxy Xcover för runt 1900kr eller en Sony Ericsson Xperia Pro för runt 2200kr (Baserat på vad jag själv vill uppgradera min Galaxy Mini från, vilket är större skärm, snabbare processor, bättre grafikchip och med Xperia Pro'n ett fysiskt tangentbord)

Om du sen vill ha den bästa mobilen man kan hitta utan att lägga 6000kr på en S3:a så är det nog Google (Samsung) Galaxy Nexus för runt 3800kr


   
SvaraCitera

+1 på Galaxy Nexus! Jag som är tung mobilanvändare föredrar den framför alla andra telefoner på marknaden utom S3. Främst för att den har en fantastiskt bra skärm och kör "ren" Android utan pålägg från Samsung eller HTC etc. Gillar att man har garanti till framtida uppdateringar och med kommande Jelly Bean kommer den bli ännu rappare i gränssnittet - t om rappare än vad S3 är för nuvarande.

Tycker skärmen är bättre än på S3 också, färgerna är mer naturliga. Den enda skärm jag testat som jag tycker slår Nexus är den på HTC One X.

Spelar du inte väldigt tunga spel (grafikdelen lämnar lite att önska) eller kräver enormt mycket av kameran eller ljudkvalitén är Nexus ett bra val för det priset. [bigcheers]


   
SvaraCitera