Aviseringar
Rensa alla

bra mobil? 🙂


One X e inget att ha [crazy]


   
SvaraCitera

mrman:

One X e inget att ha

Nä inte min favvo heller, men skärmen! <3 Om den hade AMOLED-svärtan vore det en av världens bästa skärmar, inte bara inom mobilkategorin. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jo jag håller med. Annars gör Samsung riktigt fina skärmar till sina mobiler. Har själv en Galaxy Tab med amoled plus med riktigt härlig svärta xD


   
SvaraCitera

Absolut. Men problemet med AMOLED är att de inte blir alls lika ljusa som LCD och därför irriterande i starkt solljus. Dessutom tenderar Samsung att kalibrera färgerna för övermättade. Snyggt oftast, men kollar man på video eller foton kan det bli irriterande. S3ans 2 "lägsta" skärmlägen löser detta men då blir istället färgerna lite väl tunna.

Alla Samsungs AMOLED-skärmar jag sett förutom Galaxy Nexus har också en blåaktig ton, märks tydligt på helt vita ytor.

PenTile som finns på vissa av deras skärmar är också inget jag avgudar men visst, på normalt avstånd stör det inte.


   
SvaraCitera

Jag har inte haft något problem med skärmen på min tab i solljus, är ju iofs ingen mobil men samma skärmteknik.
Klart bättre än iPaden som jag hade förra sommaren. Håller med om att färgerna är konstiga på vissa samsung telefoner. Speciellt på S2an har jag sett att färgerna är ganska mycket åt det blå hållet.


   
SvaraCitera