Aviseringar
Rensa alla

Bra och dåliga betyg - vad spelar det för roll hos er


seasaw

ne men kunskap är makt


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur var deras reaktion då? Och hur var betygen? 

betygen ligger på D typ allihop o dom sa "de såg ju bra ut" sen var de inget mer med de, dom skiter väl fullständigt i om ja kan massa religionsgrejer, svenska eller annat tex om ja ska jobba med en maskin som ja är utbildad till,  de enda vettiga betyget som dom finner intressant kan va från verkstan i skolan där ja hade B o C typ


   
SvaraCitera

seasaw: kunskap är makt

höga betyg är inte kunskap


   
SvaraCitera

handendärnissen:

betygen ligger på D typ allihop o dom sa "de såg ju bra ut" sen var de inget mer med de, dom skiter väl fullständigt i om ja kan massa religionsgrejer, svenska eller annat tex om ja ska jobba med en maskin som ja är utbildad till,  de enda vettiga betyget som dom finner intressant kan va från verkstan i skolan där ja hade B o C typ

fick du jobbet?


   
SvaraCitera
seasaw

S3ON: höga betyg är inte kunskap

höga betyg är inte okunskap heller


   
SvaraCitera

seasaw:

höga betyg är inte okunskap heller

nej precis, betyg är fullkomligt värdelöst


   
SvaraCitera
seasaw

S3ON: nej precis, betyg är fullkomligt värdelöst

ok


   
SvaraCitera

Pundarjävel:
Ja

Skiljer sig dock en del mellan ämnen


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:

Framtida läraren som inte är medveten om att vi har ett nytt betygssystem... Mycket glad

Gäller inte det vanliga betygssystemet för dig heller?

Jag går på universitetet. Glad


   
SvaraCitera

time:

Jag går på universitetet. Glad

Trodde du gick på dagis, men du går väl lärarprogrammet?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

S3ON:

fick du jobbet?

nej, va typ 20 st som sökte o ja va näst sista in


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:

Trodde du gick på dagis, men du går väl lärarprogrammet?

Japp! Och det är på universitetsnivå. Där betygen går mellan U och VG. Alltså är det de betyg jag refererar till eftersom det vore fånigt att sitta och prata om F-A när det inte är en betygsskala jag själv blir bedömd efter.


   
SvaraCitera

time:

Japp! Och det är på universitetsnivå. Där betygen går mellan U och VG. Alltså är det de betyg jag refererar till eftersom det vore fånigt att sitta och prata om F-A när det inte är en betygsskala jag själv blir bedömd efter.

Kom på det men du gick tillbaka i tiden och citera mitt svar efter jag tog bort det.


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:

Kom på det men du gick tillbaka i tiden och citera mitt svar efter jag tog bort det.

Jaha, missade att det var raderat. 


   
SvaraCitera