Aviseringar
Rensa alla

Bra och hållbar mobil


Ämnesstartare

Hej. Min mobil börjar lägga av nu så måste antagligen börja spara ihop till en ny. Det måste vara en relativt billig mobil eftersom jag har ganska ofet inkomst, men hellre en bra och lite dyrare än en billig mobil som pajar efter ett halvår. Jag behöver inte en massa flashiga grejer som GPS eller musik, men skulle gärna ha en kamera på den. Behöver inte vara världens bästa kamera men man ska ju se vad man fotograferat. Mobilen måste också ha en viss stryktålighet för jag har en tendens att vara ganska slarvig. Helst ska den ha nån form av lucka för knapparna så jag inte trycker på knappar när jag har den i fickan.

Några bra tips?


   
Citera
Åtta

Jag har en Sony Ericsson K530i, och det är utan tvekan den bästa mobil jag haft. Den har några år på nacken, och har under den tiden kastats i backen, tappats i vatten, blivit sutten på, o.s.v. Men den är ändå helt oskadad.

Funktionsmässigt är den väl inget att hurra över, men det verkar vara ungefär vad du söker. Jag har ingen aning om vad den kostar idag, eller om den ens säljs längre, men om den faller inom din budget så rekommenderar jag den helhjärtat till alla som inte är ute efter en smartphone eller en telefon för att lyssna på musik och ta skarpa bilder, utan endast vill ha en fungerande telefon med en fungerande kamera.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/k530i#view=overvi...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sedan några dagar en ​Samsung B2700. Är rätt nöjd med den hittills. IP54-certifierad, dvs. står emot mer stryk än många andra telefoner.

Åtta:

K530i

Ägde någon i samma serie för några år sen. K500i tror jag den hette, men helt säker är jag inte. Den var i alla fall grym, men dog efter att jag tappat den i väggen.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Sony Ericsson K530i

Kan inte hitta den på Prisjakt så säljs förmodligen inte längre. :/

iddqd:

Samsung B2700

Den ser ut att vara typ den sorts mobil jag letar efter, tack för tipset! [smile] Lite utanför vad jag har råd med för tillfället, men priset kanske är lägre när jag sparat ihop lite och den gamla mobilen håller nog nån månad till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du kollat på Nokia 3720 Classic? Den har 2mpix kamera och tål allt! Inte speciellt tjock som samsungen :P. Ganska sköna knappar också :D. Pris Ung : 1000-1500 tror jag...


   
SvaraCitera