Aviseringar
Rensa alla

Bra personal på psyk? Är detta vanligt?


Corint
Ämnesstartare

Hej! Jag har bara lite funderingar vad det gäller personalen inom psykiatrin. Jag har legat inne några veckor med tvångsvård p.g.a depression och svår ätstörning. Personalen är inte alls som jag trodde att de skulle vara. Jag var livrädd när jag blev inlagd mot min vilja, va rädd för patienterna och rädd för att störa personalen. Är en lite mer tillbakadragen tjej som inte vill tvinga mig på andra. Men de här veckorna blev inte alls så som jag trodde. Personalen kommer in till mig väldigt ofta och pratar, frågar hur det är, om jag inte ska komma ut och spela lite eller titta på tv. När jag har legat i min säng och haft panikångest p.g.a ätstörningen så har en personal suttit bredvid mig i sängen och strykt mig över håret/klappat mig på ryggen. De gånger jag har haft värst ångest och inte kunnat ligga still så har flera personal kommit in och hållit i armar och ben och försökt lugna mig genom strykningar över kinden osv och sagt till mig att de måste hålla i mig för att jag har så svår ångest, att de förstår och att jag ska andas lugnt. De har aldrig bälteslagt mig eller liknande. Bara hållit i mig i värsta fall. Är det vanligt att bli så bra behandlat på psyk? För jag upplever att vissa äldre patienter inte får samma uppmärksamhet som mig. Jag är visserligen yngst på avdelningen ( 20 år ) så det kanske är därför också? Någon som varit med om samma bra bemötande?


   
Citera
time
 time

Jag kan inte svara på hur vanligt det är, men det är sådär man ska bli bemött på en psykiatrisk avdelning.


   
SvaraCitera

Kan inte heller svara men det låter ju bra Tumme upp hoppas att alla blir bemöta på samma sätt. Lycka till förästen och kämpa på! Hjärta


   
SvaraCitera