Aviseringar
Rensa alla

Bra "plan"?


Ämnesstartare

Gick IV i 2 år eftersom att jag knappt pluggade. Nu har jag börjat på ett riktigt gymnasium, skolan är trevlig men jag är inte alls särskilt intresserad i den linjen. Jag kommer plugga samhälle och få behörighet för att plugga vidare sedan. När jag har gått ut gymnasiet tänkte jag skaffa ett jobb och jobba i några år tills jag tröttnar och sedan fortsätta plugga till något jag verkligen vill bli. Det känns för mycket att fortsätta plugga direkt efter gymnasiet. Anledningen till att jag inte valde en inriktning jag är intresserad av är för att dels så är mina poäng ganska låga och sedan så har jag faktiskt ingen aning om vad jag vill jobba med än.

Låter detta genomförbart?


   
Citera

Speltidning:

Låter detta genomförbart?

Ja.


   
SvaraCitera

Kör hårt!


   
SvaraCitera

är nog ganska många som gör ungefär så [wink]


   
SvaraCitera

hoppas man kan få jobb om tre år bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok bra, känner mig lite säkrare nu.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Låter detta genomförbart?

Ja. Så länge du får ett jobb senare, men annars kan du ju plugga någon slapp kurs i något år som du bara väljer av eget intresse innan du pluggar vidare, det botar ju skoltröttheten lite iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja. Så länge du får ett jobb senare, men annars kan du ju plugga någon slapp kurs i något år som du bara väljer av eget intresse innan du pluggar vidare, det botar ju skoltröttheten lite iaf.

Jo jag antar det, men vill ha ett jobb så jag har mer pengar att göra av med. Fyller 18 nästa månad och vill flytta ut så fort som möjligt.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jo jag antar det, men vill ha ett jobb så jag har mer pengar att göra av med. Fyller 18 nästa månad och vill flytta ut så fort som möjligt.

Med CSN-lån klarar du ju att flytta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Med CSN-lån klarar du ju att flytta?

Hmm sant men jag vill ändå gärna ha ett jobb så jag får inte lite extra pengar.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Hmm sant men jag vill ändå gärna ha ett jobb så jag får inte lite extra pengar.

Alla vill väl ha ett jobb, men vad spelar det för roll vad man vill i detta sammanhang, om det inte finns så finns det inte ;(


   
SvaraCitera

Om du får jobb beror helt och hållet på hur kräsen/duktig du är.
Accepterar du ett skitjobb samt är driftig, engagerad och verkligen anstränger dig för att få ett jobb är det inga problem att hitta ett jobb. Sitter man på platsbanken och hoppas att rätt jobb ska dyka upp där, ja då är det inte konstigt att arbetslösheten bland lata ungdomar är hög.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Alla vill väl ha ett jobb, men vad spelar det för roll vad man vill i detta sammanhang, om det inte finns så finns det inte ;(

Finns det inga lediga jobb i Sverige?


   
SvaraCitera

merva:

Finns det inga lediga jobb i Sverige?

Det finns inga superroliga som ligger uppe på platsbanken, det är väl ungefär samma sak som att det inte finns [rolleyes]


   
SvaraCitera