Aviseringar
Rensa alla

Bra rollspel - behöver tips!


Ämnesstartare

Söker efter något nytt att sätta tänderna i i RPG-väg.

Saker jag gillar:
- västerländska rollspel över asiatiska, har t.ex. aldrig fastnat för vare sig Ultima eller Final Fantasy
- föredrar balans mellan action och story. Klicka-runt-äventyr som Monkey Island är inget för mig, jag vill döda saker. Samtidigt gillar jag inte MMO's och är trött på spel som Diablo.
- En levande värld. Zelda, PS:T, Fallout och Elder Scrolls är alla bra exempel.
- Behaglig grafik. Behöver inte vara högupplöst eller 3d, men det ska inte göra ont att titta på. Har svårt för den ​gamla typen av 1st person rpg men den nya sorten är okej.
- Att få vara en hjälte.
- Helst inte turbaserat men en del sådana är ju tillräckligt bra ändå.

Min dator klarar spel upp till ungefär dragon age och kanske lite till.

Har ni några tips?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har du spelat dom senaste fallout spelen eller var det inget för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Har du spelat dom senaste fallout spelen eller var det inget för dig?

Tror ej datorn klarar fallout 3, som ju dessutom verkar mer actionspel, och fallout tactics gillade jag aldrig, fast det är kanske inte direkt särskilt nytt längre xD Finns det några andra?


   
SvaraCitera

KingGurka:

Finns det några andra?

Fallout 1 och 2 typ, bl.a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Finns det några andra?

Nä. Var möjligtvis fallout 3 eller fallout new vegas. Tactics har jag bara hört dåligt om så har ej ödslat tid på det.

Minimum requirements på fallout 3 är intel 4 2.4 GHz och 2GB ram och videokort med 256 MB. [cute]

Fast sedan tänkte jag på något annat, pratade med typ världens nördigaste kille igår och hörde om något intressant spel då, kommer tyvärr ej ihåg.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Söker efter något nytt

Hört att detta spelet kommer ut snart, såg reklam för't i Kalle Anka % C:O! [crazy][crazy][crazy] Verkar asphett!!!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Fallout 1 och 2 typ, bl.a.

Eftersom han sade "senaste" trodde jag ej han menade dem, särskilt inte då jag nämnde fallout i OP :3 Har spelat igenom ettan och tvåan - ettan har jag speedrunnat på 11.45 vilket jag är lite stolt över :$

Ensamvargen:

Minimum requirements på fallout 3 är intel 4 2.4 GHz och 2GB ram och videokort med 256 MB. [cute]

Tror jag har minimum då, men inte mer. Ska kolla vad för grafikkort jag har, risken finns att det bara är 128.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Hört att detta spelet kommer ut snart, såg reklam för't i Kalle Anka % C:O! [crazy][crazy][crazy] Verkar asphett!!!

Haha, åh nostalgi <3
Minns nu när jag var liten och sålde jultidningar för att kunna få det som lön.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Har spelat igenom ettan och tvåan

Ja jag fattade det sen, facepalmade lite åt mig själv och ryckte på axlarna pga för sent att ändra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dragon Age 2 kommer ut om en månad! [y]

The Witcher tyckte jag var roligt att spela. Lite halvaction (vilket jag har svårt för, föredrar turbaserat), och lite mindre tramsigt än många RPG. Ladda ner uppgradering till Enchanted Edition innan du börjar spela (ej olagligt, företaget släppte den fritt på nätet. Bara så ingen mod tokar på mig)!

Jade Empire är också roligt om du inte spelat det. Fallout: New Vegas är några miljoner gånger bättre än 3:an ifall du inte spelat det. Mass Effect 1 & 2 är bra både storymässigt och spelmässigt, särskilt 2:an på det senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Dragon Age 2 kommer ut om en månad! [y]

Knappast att min dator klarar det, plus gillade aldrig riktigt dragon age 1 så mycket... Okej lir, men inget som man direkt WOW.

Rödingajävel:

The Witcher

Just ja! Fick det tipset för några år sedan när jag hade en dator som inte klarade det. Ska testa!

Rödingajävel:

Jade Empire

Spelat, aldrig gillat :/

Rödingajävel:

Mass Effect

Tror ej min dator klarar, när jag kollade in reqsen.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Haha, åh nostalgi <3
Minns nu när jag var liten och sålde jultidningar för att kunna få det som lön.

Minns att jag tänkte att: dessa spelen verkar ha en någorlunda hård och maskulin framtoning utifrån omslagsdesignen, dessa borde jag ej intressera mig för! Det är olämpligt, om jag hänger mig åt sådant är jag ingen sann hona!!! Sedan önskade jag mig en Gameboy color i julklapp, ändå. Jag fick ingen, bror fick den. Jag fick div. ointressant utseeenderelaterat gojs lämpligt för människor utan Y-kromosom. Blev gramse.

Nu skall jag inte OT:a eller trådkapa mer, ajö.


   
SvaraCitera

TES:Oblivion går alltid att spela.

Har du redan spelat det så är det bara å spela mer. För det är roligt hur många gånger man än gör det. Sätt mål och så.

Har du verkligen gjort ALLT så finns det mer mods än du kommer hinna igenom på en livstid ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Knappast att min dator klarar det, plus gillade aldrig riktigt dragon age 1 så mycket... Okej lir, men inget som man direkt WOW.

Jag gillade det. Inte Baldurs Gate men det är ju inget spel. Bättre än de flesta rollspel som kommer ut. 😛

KingGurka:

Just ja! Fick det tipset för några år sedan när jag hade en dator som inte klarade det. Ska testa!

Det är mycket roligt. Mörkare rollspel, inte gulliga alver också sånt. [crazy]

KingGurka:

Spelat, aldrig gillat :/

Tyckte det var coolt! [bigsmile] Typ som Dragon Ball fast i spelform.

KingGurka:

Tror ej min dator klarar, när jag kollade in reqsen.

Ah okej. :/ Fan min dator börjar nog också bli för kass för de flesta nya spel, kommer få depression ifall den inte klarar DA2 eller Deus Ex 3 när det kommer. Måste börja spara till ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Jag fick div. ointressant utseeenderelaterat gojs lämpligt för människor utan Y-kromosom. Blev gramse.

Dina föräldrar är ju konservativa, vad hade du väntat dig? ;D

Slumpartad:

TES:Oblivion går alltid att spela.

Har du redan spelat det så är det bara å spela mer. För det är roligt hur många gånger man än gör det. Sätt mål och så.

Nej det är inte roligt hur många gånger som helst 🙁 Man tröttnar. Plus, avskyr dess levelingsystem då man antingen måste metagamea en massa och "taktiklevla" eller så får man totalt spö av allt.

Rödingajävel:

Inte Baldurs Gate men det är ju inget spel.

Tycker det finns flera spel som varit i BG's klass. PS:T, NWN2, KOTOR 2. Och Oblivion var inte jättelångt ifrån.

Rödingajävel:

Det är mycket roligt. Mörkare rollspel, inte gulliga alver också sånt. [crazy]

Låter bra, laddar ner det nu!

Rödingajävel:

Ah okej. :/ Fan min dator börjar nog också bli för kass för de flesta nya spel, kommer få depression ifall den inte klarar DA2 eller Deus Ex 3 när det kommer. Måste börja spara till ny.

Aaaaw! Alltid när jag precis skaffat en ny dator tänker jag "YES! Nu kan jag börja leta i "3 för 2"-lådorna igen, och kanske hitta något min dator klarar!".


   
SvaraCitera