Aviseringar
Rensa alla

Bra RTS spel


DanceInMud:

Empire: Total War såklart! Det bästa strategispelet enligt mig [bigcheers]

Gillade de tidigare spelen mer. Det var bra, men inte bäst i serien.


   
SvaraCitera

DanceInMud:

Empire: Total War såklart! Det bästa strategispelet enligt mig [bigcheers]

Empire total war blir för plottrigt, för mycket funktioner. Visserligen mer verkligt, men jag uppskattar inte det.


   
SvaraCitera

Rise of nations, starcraft, warcraft 3, heroes, AoE, total:war serien.


   
SvaraCitera

Kluckmuck:

Heroes of Might and Magic 5 är kul [y]

Ja men det är inget rts :S


   
SvaraCitera

Warcraft 3


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Empire total war blir för plottrigt, för mycket funktioner. Visserligen mer verkligt, men jag uppskattar inte det.

Själv så älskar jag realismen men jag kan förstå att en del inte håller med mig. Till skillnad från många andra så tycker jag att det är tråkigt att bygga baser och hålla på innan själva fighten börjar. Det är därför jag föredrar bl.a. World in Conflict och Empire: Total War före spel som Starcraft och Warcraft.


   
SvaraCitera

Speltidning:

alldrig provat Starcraft.

Måste du göra, äger fett. Finns inf mycket custom maps och grejor man kan spela. Å de ä ju gratis spela på b.net.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Empire total war blir för plottrigt, för mycket funktioner. Visserligen mer verkligt, men jag uppskattar inte det.

Då ska du ALDRIG pröva Hearts of Iron spelen [rolleyes]


   
SvaraCitera

grön_apa:

Ja men det är inget rts :S

Nää, men det är ju ändå ett spel man ska testa om man gillar strategi genren.


   
SvaraCitera

Anno-serien kanske? [smile]


   
SvaraCitera

Turkeso:

command and conquer

C&C-serien har aldri vari min grej, man kan ju pumpa så in i helvete me enheter eftersom de inte finns nån gräns för hur många enheter man kan ha som i WC o SC[n]
sen så kan man ju bara producera enheter ur en Barrack o Factory i taget, inte ur flera Barracks o Factorys samtidigt[n]


   
SvaraCitera

kill_enemy:

C&C-serien har aldri vari min grej, man kan ju pumpa så in i helvete me enheter eftersom de inte finns nån gräns för hur många enheter man kan ha som i WC o SC
sen så kan man ju bara producera enheter ur en Barrack o Factory i taget, inte ur flera Barracks o Factorys samtidigt

Det är så det ska vara [cool] Tycker exakt tvärtom, stör mig just på gränserna i warcraft och starcraft plus att alla måste ha speciella hus som gör mat [wink]


   
SvaraCitera

Rise Of Nations är ju ett rätt skönt lir även om det har några år på nacken,tycker dock inte rts har samma behov av den senaste grafiken som tex fps-spel. Dessutom bör du kunna få tag på Rise Of Nations för under 200 kr.


   
SvaraCitera

Ett hederligt basbyggar spel är empires, dawn of the modern world. Ungefär som empire earth fast fett mkt roligare. anno 1404 är rätt tufft också


   
SvaraCitera

Turkeso:

stör mig just på gränserna i warcraft och starcraft plus att alla måste ha speciella hus som gör mat

neeej, de är bara bra att de finns mat-gränser i spelen. de tvingar en att tänka taktiskt o spela mer strategiskt - precis som de ska va i ett RTS-spel


   
SvaraCitera