Aviseringar
Rensa alla

Bra stöd?!


Ämnesstartare

Jag har en kompis som nu i höstas fått diagnoserna anorexia och bullemi men har haft det i flera år.[shake]

Nu funderar jag på hur man är ett bra stöd för henne? Finns det några do and don'ts eller? Är så rädd att man ska göra allt värre genom att tjata....


   
Citera
Ämnesstartare

Grusflakes:

Jag har en kompis som nu i höstas fått diagnoserna anorexia och bullemi men har haft det i flera år.

Nu funderar jag på hur man är ett bra stöd för henne? Finns det några do and don'ts eller? Är så rädd att man ska göra allt värre genom att tjata....

Trösta henne!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peppa henne till att kämpa för att bli frisk, men var samtidigt förstående och se det från hennes sida.
Att vara sjuk i ätstörningar är inte lätt.
När jag var sjuk umgicks jag inte lika mkt med mina vänner, jag tyckte det var jobbigt att äta tism med andra och sånt.
Men försök att visa att du vet att hon kan klara att bli frisk, försök stötta henne och få henne att våga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack, tycker det där är skit svårt nämligen. Vilket kanske inte är så konstigt...
Men tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera

verka inte kontrollerande, även om du kontrollerar henne i allt hon gör, så låt det inte synas. & peppa henne mot ett friskt liv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera