Aviseringar
Rensa alla

Bra ursäkt till morsan och farsan när ni ska ut? ;o


Ämnesstartare

Tjohej! Jag bara undrar om ni har några bra tips till mig som jag kan använda när jag ska ut och festa [smile]
Jag är 16 år, har festat några gånger, men alls mycket. Min mamma och pappa vill VERKLIGEN inte att jag ska dricka alkohol, men det vill jag! Vad brukar ni säga till era föräldrar när ni ska ut? Det finns inte en chans att jag kan gå ut om jag säger att ska ut och festa, och därför måste jag ljuga [n] Mina föräldrar har kommit på mig förr att jag har druckit alkohol, och det var inte skoj! [cry] Så, har ni några bra tips till mig?!


   
Citera
Ämnesstartare

Testa med att säga "hej då"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh... Säg att dom inte kan hindra dig. [confused]


   
SvaraCitera

-jag kommer hem i natt!... Kanske!
*Dörren slår igen*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som ex.

"Du morsan jag sticker till Sara o ser på film i kväll, jag tror vi har nåt på G. Det kan ju hända att jag sover över också, så du behöver ju inte sitta uppe o vänta. "

Sen är det bara att börja kröka på en parkbänk i stan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var 14 sa jag att jag skulle sova hos en kompis så festa jag hela natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte ens varför dom bryr sig så mycket. Det är ju inte så att jag går ut å super varje helg, som många av mina kompisar gör. Jag festar bara på speciella dagar som nyårsafton, skolavslutningar, valborg osv osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

När jag var 14 sa jag att jag skulle sova hos en kompis så festa jag hela natten

Jo, det har jag sagt flera gånger. Men nu vet dom att jag har festat några gånger, och nu om jag säger så, vill dom veta exakt vart jag är, deras telefon nummer, och dom skulle vilja prata med deras föräldrar innan jag sticker.. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Du morsan jag sticker till Sara o ser på film i kväll, jag tror vi har nåt på G. Det kan ju hända att jag sover över också, så du behöver ju inte sitta uppe o vänta. "

Bra idé, kanske kan funka [smile]

Ge mig fler tips! ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg inte vad du ska göra helt enkelt?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag: Jag ska till (t.ex. btk) imorn.
Pappa: Vem ska du vara med?
Jag: (nämner random namn) m.fl. vete fan vilka som ska dit
Pappa: Är det fest?
Jag: Jo..
Pappa: Aha, ska du dricka?
Jag: Eventuellt..
Pappa: Okey ha kul [bigcheers]


   
SvaraCitera

säger inget, bara far ut å festar[smile] dom bryr sej ändå inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

Ge mig fler tips! ;o

Kan ju funka om du säger typ, Att du ska till en polare o hjälpa honom med nåt, men att det sen drog ut på tiden så det blev rätt sent. Så därför sov du över ist för o börja gå hem mitt i natten o riskera att bli överfallen av nån påtänd Random Snubbe.

Använd fantasin så kommer du nog på nån bra bortförklaring, för sånna finns det gott om [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

Jo, det har jag sagt flera gånger. Men nu vet dom att jag har festat några gånger, och nu om jag säger så, vill dom veta exakt vart jag är, deras telefon nummer, och dom skulle vilja prata med deras föräldrar innan jag sticker.. [cry]

Oekj. Då är mitt nästa tips att säga att du ska glo på film med vänner och sedan äter du salami och tuggummi innan du entrar hemmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Kan ju funka om du säger typ, Att du ska till en polare o hjälpa honom med nåt, men att det sen drog ut på tiden så det blev rätt sent. Så därför sov du över ist för o börja gå hem mitt i natten o riskera att bli överfallen av nån påtänd Random Snubbe.

Det där att dra ut med tiden är typ sämst, om man inte har något jävla tidsperpektiv kommer inte ens föräldrarna släppa en utanför dörren. [no-no]


   
SvaraCitera