Aviseringar
Rensa alla

Bra videoredigeringsprogram?


time
 time
Ämnesstartare

På torsdag flyttar mina två bästisar in hos mig och vi har tänkt fördriva tiden genom att pyssla med roliga videos. Men jag skulle vilja kunna redigera dem vettigt och ha något roligt program som gör att jag kan lägga in coola visuella effekter av olika slag! Tänker mig lite glitter här och där eller bilder in i rutan om det ska se ut som att vi gör nyhetsprogram eller så.

Finns det något sådant därute som är lätt att förstå sig på och trevligt att arbeta med? [cute]


   
Citera

PC eller Mac?


   
SvaraCitera

Adobe after effects:
Är ett bra program för effekter

Sony Vegas:
är det jag brukar leka omkring med

Men hur som helst så måste man alltid lära sig hur man använder programmen om man ska lyckas göra häftiga saker ^^


   
SvaraCitera

Windows Movie Maker


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

mrman:

PC

[y]

Ganon:

Windows Movie Maker

Var inte korkad nu.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Olycklig:

Sony Vegas:

Har hört mycket bra om detta. Jag är rätt bra på att lära mig själv program när jag fått sitta och titta igenom alla möjligheter, men kan du berätta mer om det ändå? Hur svårnavigerat är det? Betalade du för det eller tog du till andra medel för att få hem det? [blush]

Vill ju ändå ha det rätt simpelt, ska inte precis klippa in bilexplosioner eller så. Men tänk att kunna dra med fingret i luften och få sparky-glitter att följa med fingret, som i Sabrina Tonårshäxan typ!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Betalade du för det eller tog du till andra medel för att få hem det?

Man får nog ta till andra medel, är lite dyrt program för privatpersoner, version 12 pro av vegas kostar runt 6lax [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

mrman:

är lite dyrt program för privatpersoner, version 12 pro av vegas kostar runt 6lax

Aaah ja det är dyrt ja. Har ju visserligen lön men går bara på deltid så över hälften skulle ryka på det programmet då.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Aaah ja det är dyrt ja.

Finns ju alternativa vägar att ordna det gratis på [cute]
Även billigare versioner för hemmabruk om man av någon anledning verkligen vill betala för det, dock mindre funktioner.

Pinnacle Studios är ett ganska lätt hanterat program. Det brukar jag använda när jag redigerar filmklipp.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

mrman:

Det brukar jag använda när jag redigerar filmklipp.

Får du ut mer av det än Windows Movie Maker då? För WMM är ju jättebra om man bara vill lägga in lite musik och eftertexter eller något sånt. Eller göra filmen svartvit och leka med jumpcut-style. Vi vill göra lite mer avancerade saker!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Får du ut mer av det än Windows Movie Maker då?

Jag har faktiskt inte använt WMM sedan det var windows xp som gällde så jag har faktiskt ingen aning [smile]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Hur svårnavigerat är det?

Sony Vegas är ganska lättnavigerat men vill man bli bra och lära sig alla små detaljer så får man lägga ner lite tid på att lära sig hur allt funkar ^^ Typ som all andra redigerings program.

Alla Videoredigerings program tar lite tid att lära sig om man vill göra specialeffekter då man måste in i konstiga inställningar och leka, Men det finns mycket kul man kan göra om man söker guider på internet. Jag vet inte om man kan göra glitter tjosan i Sony Vegas utan att leka med andra program för att få fram material som man kan leka med i Sony Vegas.

Annars så hittade jag den här för Adobe after effects:

Det var ju en ganska snygg effekt, nästan som sabrinas glitter tjosan ^^


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Vi vill göra lite mer avancerade saker!

VAR BAD ASS BA Å LADDA HEM


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Var inte korkad nu.

Vadå då?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera