Aviseringar
Rensa alla

Bra videoredigeringsprogram?


Röstar för Sony Vegas Movie Studio HD Platinum [smile]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Ganon:

Vadå då?

Meh, att tycka att man kan åstadkomma vettiga resultat med WMM är väl ungefär vad min mormor som är datanybörjare skulle tycka. WMM kan ju på sin höjd göra klippen svartvita och hjälpa till med klippningen, men det var ju inte ens i närheten av det jag efterlyste.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Meh, att tycka att man kan åstadkomma vettiga resultat med WMM är väl ungefär vad min mormor som är datanybörjare skulle tycka. WMM kan ju på sin höjd göra klippen svartvita och hjälpa till med klippningen, men det var ju inte ens i närheten av det jag efterlyste.

Om man vill ha något som är enkelt att använda och man inte är så erfaren av videoredigering så tycker jag nog att WMM ändå är det bästa alternativet. Att rekommendera t.ex Sony Vegas till en nybörjare är som att rekommendera en som går första terminen på läkarlinjen till att utföra en avancerad hjärnoperation.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Ganon:

Om man vill ha något som är enkelt att använda och man inte är så erfaren av videoredigering så tycker jag nog att WMM ändå är det bästa alternativet. Att rekommendera t.ex Sony Vegas till en nybörjare är som att rekommendera en som går första terminen på läkarlinjen till att utföra en avancerad hjärnoperation.

Men det där är ju ett jätteknasigt resonemang av två orsaker. Dels har jag redan förklarat att WMM inte kommer kunna ge mig de effekter och redigeringsmöjligheter jag behöver och vill ha, dels kommer jag ju inte utvecklas om jag inte får ett nytt program att arbeta med. Man kan ju inte stanna kvar på nybörjarnivån för alltid bara för att man är nybörjare, då utvecklas man inte.

Så nu har vi alltså konstaterat att WMM inte är tillräckligt och du anser att Sony Vegas är för avancerat. Har du något mellanläge att komma med?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Har du något mellanläge att komma med?

Pinnacle Studios som mrman rekommenderade.


   
SvaraCitera