Aviseringar
Rensa alla

Bränn svenska flaggan för gott


Ämnesstartare

GraGo: Eftersom att det är Sveriges flagga och det kan vara kul att ha kvar traditioner.

Men den kristna symboliken är en nymodighet som inte har något att göra med våra traditioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

siceps :
svårt att rita

A me kopiera den då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den svenska flaggan in my ass, kung promeo 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
Den svenska flaggan, likt de andra nordiska ländernas, är en styggelse, en symbol för det forna kristna förtrycket av vår kultur och land.
Idag har den ingen relevans alls, Sverige är det näst minst religiösa landet i världen (efter Estland) och det är dags att visa upp något nytt, som samtidigt är förankrat i vår forntid, jag föreslår den svarta solen i gult på en blå bakgrund, då det är en fornnordisk symbol och solen är en viktig del av det svenska levernet, större delen av året famlar vi i mörker och snö och ser fram emot de varma månaderna, kan inte tänka mig en bättre symbol för den svenska själen.

ss.png

Du har en poäng men jag tror det blir svårt att ändra på en nations flagga. Många personer ser ju den som en tillhörighet och även om du har rätt i att korset symboliserade kristendom,så tror jag att det är många som tycker inte har någon med det att göra utan helt enkelt står för landet Sverige men att korset symboliserar vår historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud flagga som flagga, spelar ingen jävla roll och orka byta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyangel97: men att korset symboliserar vår historia.

korset är inte vår historia det är medelhavsområdet, vi blev påtvingade det bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sveriges nya flagga.png

Detta får bli sveriges nya stolthet.


   
SvaraCitera
oval
 oval

fattar inte hur man orkar bry sig

men ah lycka till med att byta flagga gott folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bränn hela jävla landet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oval:
fattar inte hur man orkar bry sig

men ah lycka till med att byta flagga gott folk

Vad anser du då?


   
SvaraCitera
oval
 oval

FNÖ:

Vad anser du då?

jag tycker ingenting 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oval:

jag tycker ingenting 

Alla har en åsikt om allt.


   
SvaraCitera
oval
 oval

FNÖ:

Nej..faktiskt inte. Jag bryr mig inte hur Sveriges flagga ser ut och jag bryr mig inte om vi byter ut den. Det enda jag inte skulle orka med är att mer än halva Sveriges befolkning skulle få utbrott och börja protestera om flaggan förändrades. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oval:

Nej..faktiskt inte. Jag bryr mig inte hur Sveriges flagga ser ut och jag bryr mig inte om vi byter ut den. Det enda jag inte skulle orka med är att mer än halva Sveriges befolkning skulle få utbrott och börja protestera om flaggan förändrades. 

Det kallas politik kära du.


   
SvaraCitera
oval
 oval

FNÖ:

Det kallas politik kära du.

va?????? tack så mkt fnö<3 jag visste nt d 


   
SvaraCitera