Aviseringar
Rensa alla

Bränna broar är det bästa som finns


Ämnesstartare

Man måste slänga sig i det djupa vattnet och simma eller dö, man måste bränna sina skepp så att ens krigare fattar att de måste vinna eller dö, man måste bränna ner sitt hus och sälja sin familj och skänka bort pengarna för att kunna bli lycklig

"ne men alltså"

har man ett val så vänder man om så fort man i stunden upplever att arbetet som krävs för att uppnå målet är jobbigare än vad den eventuella belöningen är värd... en rabiessmittad hund som vill sätta tänderna i ens välformade bakparti är vad som ger motivation, enda alternativ är framåt!!

så fundera lite, är ni här för att "ha det skönt ibland, när det inte är jobb.. eller man ska städa.. o betala räkningar..eller laga mat..då kan man ju kolla tv eller knarka lite och så är allt bra" eller för att åstadkomma något ni kan vara stolta över? den sanna glädjen finns i att uträtta saker, att bemästra och övervinna sig själv. så vilka broar skulle du behöva bränna? skriv gärna tankar om detta, om ni inte är för fulla för att formulera er.

puss


   
Citera
Ämnesstartare

själv vill jag slänga min dator .. "men jag behöver ju den för pluggeeet" ..jo visst det är "sant".. "det vore ju fett tråkigt utan deeeen..kan inte va på um eller se serier och annat meningslöst"..... när jag väl slänger den så hittar jag dock andra lösningar.. PGA HAR INGET VAL Cool (väntar lite med det dock då jag vill reda ut min missbruksproblematik först...men snart så......*hycklare*)


   
SvaraCitera
reben

öh      


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vrf skriver ni inte? snart påstår ni väl att ni är nöjda med livet också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
öh      

jättebra skrivet som vanligt reben, keep it up.


   
SvaraCitera
reben

onödigt elak:

jättebra skrivet som vanligt reben, keep it up.

du bad mig fundera


   
SvaraCitera

onödigt elak: då kan man ju kolla tv eller knarka lite och så är allt bra" 

jag personligen ser inte knarkande som något banalt i sig. jag personligen kan känna att jag åstadkommit saker av genuint värde både under det och som en direkt konsekvens av det.

onödigt elak:
vrf skriver ni inte? snart påstår ni väl att ni är nöjda med livet också...

jag tycker att mitt liv är rätt najs. med det inte sagt att det inte kan utvecklas, men jag känner att jag definitivt är på rätt väg. man behöver inte bränna broar för sakens skull om man har viljestyrka eller övertygelse nog att köra på trots att man har möjligheten att fega ur. även om det väl kan vara ett användbart verktyg om man är tveksam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill lägga mog kl 10 fast jag e beroende av mobil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns som man alltid har ett val, fast man kanske vill sätta sig i ett hörn utan en väg ut. Men om man redan haft den mentaliteten innan, så tror jag många skulle välja att helt enkelt bara ge upp när det får bära eller brista. 

Men beror la oftast på vad det är för val, men många väggar kanske får en illusion av att vara större än dem är när man ser dem som sin enda lösning typ. Vissa ser det väll som en möjlighet att leva upp till utmaning o andra krossas av realiteten av vad den innebär kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste bränna broar till vissa relationer, fast för det måste jag vänta typ 1 månad. gör jag det så tror jag mitt liv kan bli mycket behagligt.

är rätt ointresserad av att åstadkomma saker "utåt", för mig handlar livet om att hela tiden "bli bättre/må bättre". på något sätt är jag sjukt egocentrisk (kanske alla är?) för jag funderar väldigt mycket på hur jag ska utvecklas och ta mig framåt, har mitt eget välmående i ständig fokus och vill ta mig igenom all skit och komma ut starkare på andra sidan lol.
har inga direkta mål i livet (typ vad jag vill göra/bli/uppleva) och har aldrig haft, kan ej få grepp om den biten men mitt eviga mål är väl att vara den mest ultimata människan jag kan vara..... cp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: du bad mig fundera

aha tolkade det som "du är ju cp", inte som "jag vet inte riktigt vad jag ska ha den här informationen till"

player one: jag personligen ser inte knarkande som något banalt i sig. jag personligen kan känna att jag åstadkommit saker av genuint värde både under det och som en direkt konsekvens av det.

ja det beror väl på, generellt är det rekreationella ändamål det brukar röa sig om och det är väl inte allt för svårt att föreställa sig att det är så jag menar, men att bemöta ovidkommande bagateller är lite av en hobby eller? 😛

player one: jag tycker att mitt liv är rätt najs. med det inte sagt att det inte kan utvecklas, men jag känner att jag definitivt är på rätt väg. man behöver inte bränna broar för sakens skull om man har viljestyrka eller övertygelse nog att köra på trots att man har möjligheten att fega ur. även om det väl kan vara ett användbart verktyg om man är tveksam.

sweet

Bööööörg: vill lägga mog kl 10 fast jag e beroende av mobil

du får försöka applicera självdiciplin, slänga mobilen känns onödigt =/

Fkpaw: känns som man alltid har ett val, fast man kanske vill sätta sig i ett hörn utan en väg ut. Men om man redan haft den mentaliteten innan, så tror jag många skulle välja att helt enkelt bara ge upp när det får bära eller brista. 

Men beror la oftast på vad det är för val, men många väggar kanske får en illusion av att vara större än dem är när man ser dem som sin enda lösning typ. Vissa ser det väll som en möjlighet att leva upp till utmaning o andra krossas av realiteten av vad den innebär kanske?

alltså om alternativet är att dö/vara helt uttråkad så gör man något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: h har aldrig haft, kan ej få grepp om den biten men mitt eviga mål är väl att vara den mest ultimata människan jag kan vara..... cp.

det är så långt från cp man kan komma och det borde vara allas mål, pallar inte ha nära vänner längre som inte har det som mål (man måste inte sträva aktivt mot det hela tiden men tanken och värderingarna ska finnas)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak: alltså om alternativet är att dö/vara helt uttråkad så gör man något

det beror nog mycket på "dö" i vilken mening. att dö som i att dö, eller att dö som i att ge upp att "leva" sitt liv på olika sätt/fullt ut? kasta bort sitt liv? vad nu man vill säga. det är nog lätt att välja bort det ett längre tag tills man kanske inser vart man har hamnat. Det är inte svårt att försätta sig i sådana situationer tror jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör så pass bra ifrån mig att jag gärna kan ha broarna kvar. Gör det jag behöver och frodas som mögel på en blöt trasmatta i oktober.


   
SvaraCitera

onödigt elak:
ja det beror väl på, generellt är det rekreationella ändamål det brukar röa sig om och det är väl inte allt för svårt att föreställa sig att det är så jag menar, men att bemöta ovidkommande bagateller är lite av en hobby eller? 😛

du tror inte på att förena nytta med nöje, eller att nöje kan vara ett legitimt självändamål?


   
SvaraCitera