Aviseringar
Rensa alla

BRänna och bygga muskler samtidigt


Ämnesstartare

Jag är 15 år och har börjat gymma 2-3 gånger i veckan. Jag ska också gå på spinning en gång i veckan. Jag borde nog också lägga till att jag cyklar en halv mil varje dag fram och tillbaka från skolan men det är ingen jätte stor bedrift jag vet 😛

Jag vill nu bränna fett samtidigt som jag ska bygga muskler. Ser detta ok ut?


   
Citera

Är ingen expert, men du borde nog skriva vad du äter med. Och hur du sover. Och vilket operativsystem din flickvän har på sin hamster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väldigt dumt och svårt att bygga muskler + bränna fett samtidigt.
Börja med att bulka från början, käka som en galning och styrketräna skitmkt. Sedan kan du deffa och förbränna fett!

Mkt lättare än det du gör nu [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väldigt dumt och svårt att bygga muskler + bränna fett samtidigt.
Börja med att bulka från början, käka som en galning och styrketräna skitmkt. Sedan kan du deffa och förbränna fett!

Mkt lättare än det du gör nu [y]


   
SvaraCitera

ColdDay:

styrketräna skitmkt

Hur mycket?


   
SvaraCitera

Paktenomakten:

samtidigt

Fungerar icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Hur mycket?

Mer än vanligt I guess, du måste liksom ta träningarna på riktigt allvar, träna alla viktiga muskler osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok så när jag känner att jag har tränat styrka ett tag så övergår jag mer till att deffa. HUr länge i tid ska jag köra mest styrka ca? När jag väll börjar deffa hur mkt styrka ska jag köra då? inget ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste ligga kcal+ för att kunna bygga muskler.

Du måste ligga kcal- för att kunna bränna fett.

Så det kommer inte att fungera som du har tänkt. Bulka först, deffa sen 🙂

Paktenomakten:

HUr länge i tid ska jag köra mest styrka ca? När jag väll börjar deffa hur mkt styrka ska jag köra då? inget ?

Kör på så länge du känner för. När du börjar deffa så tycker jag inte att du ska sluta styrketräna, ett schysst styrketräningspass hjälper till att lossa på fettet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu kommer den störtsa nybörjar frågan.

Man deffar väll inte på något speciellt sätt? Utan helt enkelt bara är ute och springer mkt osv ..


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag förvirad. Där stod det att tung styrketräning och konditionsträning är bra under deffnings perioden. Eller? [confused]
Så då styrketränar jag för att bränna inte för att bygga?


   
SvaraCitera

Paktenomakten:

Så då styrketränar jag för att bränna inte för att bygga?

Du styrketränar för att behålla så mycket muskler som möjligt, annars så lär du förlora ännu mer än vad du hade gjort om du styrketränade och gick ner samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tack så mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Appuru:

Fungerar icke.

Gör de visst det, be om råd ifrån en PT på ditt närmaste gym.


   
SvaraCitera