Aviseringar
Rensa alla

brännässlor


Ämnesstartare

Grief:

vill bara döda dom, men vill inte ta i dom, har inga handskar

Urin har jag hört ska vara bra. Ha en ölfest för massa killar och säg till dom att dom får dricka så mycket öl dom vill (som du bjuder på) på villkoret att dom pissar på nässlorna. Och/eller få nåt/några djur att pissa på dom.

Eller så kan man vara tråkig och bara bespruta dom med nåt växtdödande medel[ops]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

nåt växtdödande medel

Vågar inte, kanske råkar få för mig att bespruta hela trädgården, då blir inte hyresvärden glad.

Storchen84:

massa killar

Kan tvinga min pojkvän att kissa på dom varje gång han kommer hit, annars får han inte komma in.

Storchen84:

få nåt/några djur att pissa på dom.

Kan kanske övertala grannens katt att stänka lite på dom.

Hoppas inte du skämtar nu så det blir fler brännässlor av urin istället!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Kan tvinga min pojkvän att kissa på dom varje gång han kommer hit, annars får han inte komma in.

Gör det.

Grief:

Kan kanske övertala grannens katt att stänka lite på dom.

Haha[love]

Grief:

Hoppas inte du skämtar nu så det blir fler brännässlor av urin istället!!!

Vad jag vet så vissnar alla växter av urin... Mest gynsamt hade det nog varit om det även varit stekhett i någon månad nu.

Grief:

Vågar inte, kanske råkar få för mig att bespruta hela trädgården, då blir inte hyresvärden glad.

Jag har problem med ogräs som växer upp mellan mina stenplattor. Köpte Roundup ogräsmedel, sprejade på bladen samt mellan plattorna, det som jag inte dragit upp har vissnat och blivit brunt på... 2-3 veckor, är osäker på hur länge sedan det var.

Använder du det har du inget att oroa dig för om det är vindstilla. Nackdelen är bara att det är lite jobbigt då det ska sprutas på bladen. Eller... mycket jobbigt om det är mycket nässlor.

Även om det är ett ogräsmedel så är det nog allmänt växtdödande då jag tyvärr läste om att dom som avsiktligt dödar träd i Gbg borrar hål i trädet hela vägen runt och sprutar in roundup...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Roundup

Tack för tipset![love] Ska se om jag hittar de någonstans. Får hoppas bara att det inte är farligt för djur, så stackars grannkatten inte blir dålig 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Mest gynsamt hade det nog varit om det även varit stekhett i någon månad nu.

mm, dumma väder!! bli varmt och soligt, ge oss sommar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

heter dröm

hehe

detta ska bli min nya hobby

Jag tycker inte att du ska rätta folk. Du kan ju knappt stava själv.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Ska se om jag hittar de någonstans

Närmaste växthandlare borde ha det.

Typ www.blomsterlandet.se eller så kan du gå in på www.info-roundup.se för att hitta närmaste återförsäljare.

Grief:

Får hoppas bara att det inte är farligt för djur

Kan inte uttala mig om detta (för lat för att läsa på flaskan), läs på flaskan eller fråga i affären. Fast... går katten o äter på nässlorna eller?[confused]

Grief:

mm, dumma väder!! bli varmt och soligt, ge oss sommar!

Har det varit igår i Göteborg, ska bli det igen idag... Sen får vi se vad som händer i helgen, tror inte på prognoser längre än den som är för morgondagen.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Får hoppas bara att det inte är farligt för djur, så stackars grannkatten inte blir dålig 🙁

Det är bra tänkt!!! Kolla det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

går katten o äter på nässlorna eller?

man vet aldrig, den katten är galen! (jättesöt med, vill ha den)

Storchen84:

www.info-roundup.se

Kollade o det fanns massa olika ställen i Halmstad dom sålde det, jippie!


   
SvaraCitera