Aviseringar
Rensa alla

Brännar hjälp...


Ämnesstartare

Tja!

Skulle behöva hjälp med en sak.

Hur ska jag gå till väga om jag har 2 filmer som ska brännas. ( de är i ISO-format)

Är uppackade ur winrar. Jag bränner vanligtvis i dvd.decrypter. För i Dvd decrypter går det väl bara att bränna 1 fil i taget va?

Om jag nu vill ha dem på samma skiva , hur ska jag göra då? Finns det något sätt i Nero där jag kan få in båda på samma skiva? För Nero bränner ju inte iso-filer. Kommer iaf inte upp som format där.

Vore mycket tacksam för hjälp.

Mvh// J


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Datadocktorn kan nog hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nero bränner visst .iso filer om du gör på rätt sätt. kolla i menyherna för nero så kommer du hitta brän iso.

testa annars img burn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lighterboy:

Vore mycket tacksam för hjälp.

Om isofilerna är ifrån original-DVD så är de antagligen för stora för att bränna till en DVD.
Om de däremot får plats:
1. Skapa en mapp på datorn. I den mappen skapar du mapp "Ett" och "Två" (exempelvis).
2. Montera den ena isofilen och kopiera allt till mapp "Ett".
3. Montera den andra isofilen och kopiera allt till mapp "Två".
4. Starta ditt brännarprogram (företrädesvis Ashampoo) och välj typ skapa DVD-skiva.
5. Det är nu jag inte vet riktigt...
Du kan lägga till allt som ligger i dina mappar till skivan (om det får plats). Då finns allt sedan på din DVD-skiva. Om du har ett mer avancerat brännarprogram så kan du dessutom lägga till startmeny och så vidare. Annars ligger de bara som två filmer på en skiva, likt låtar på en musik-CD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Nero bränner visst .iso filer om du gör på rätt sätt. kolla i menyherna för nero så kommer du hitta brän iso.

testa annars img burn.

tack, men kan den göra så att jag kan bränna båda iso filerna på en disk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lighterboy:

tack, men kan den göra så att jag kan bränna båda iso filerna på en disk?

ingen aning, beror på hur stora filerna är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lighterboy:

För Nero bränner ju inte iso-filer.

brukar funka för mej[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera