Aviseringar
Rensa alla

Bråk med flickvän


Ämnesstartare

Hade just ett drygt bråk med min flickvän, det är så att vi just flyttat till en ny lägenhet tillsammans och allt var väl varit ganska bra. Nu är det dock så att hennes pappa har kommit på besök och har varit här i snart en vecka och de har väl haft en del för sig nu i veckan med att köpa nya möbler så jag har försökt hjälpa till lite mer med mat och sånt denna veckan, nu är det iaf så att min flickvän gnäller väldigt mycket på alla möjliga saker och ringer sedan självklart också sin mamma och förklarar hur lite jag hjälper till där hemma osv, vilket inte riktigt är sanningen.

Men nu var det iaf så att vi hamnade i bråk över disken igen, eftersom att det var stökigt och mycket disk i köket efter att jag hade gjort mat till oss och hon börjar ju självklart gnälla på att det alltid tar så lång tid att diska när jag har varit i köket, själv är det endå hon kan laga makaroner så det är självklart jag som gör all mat och hon som skall diska efter, så när hon sedan står och tjafsar med sin pappa hur ohjälpsam jag är blir jag ju självklart sur eftersom det tog 40 minuter att göra maten, men tydligen har inte hon bett mig att göra så avancerad mat som ger så mycket disk.

Då lägger hennes pappa självklart i och tar hennes parti eftersom han har ju enbart hört hennes version av saken där jag är ganska lat och inte speciellt hjälpsam och utgår självklart från att det är så det ligger till, och då får jag höra att vi haft samma problem förut osv och att det är då jag som som är ansvarig för de problem vi har, och då blir jag självklart sur och vi kommer in på saker som hon har gjort som han självklart inte fått höra om, som att ta hem folk på efterfest en måndag natt då jag logiskt vill sova eller tar droger hon inte har en aning om vad det är för att dagen efter gnälla på att röken av bränd mat är farlig när jag råkat bränna min falafel.

Ibland blir man bara så ledsen. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Kvinnor ska laga mat och diska, ingen snack om saken..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gnällmajor ni är.

Varför inte bara göra lite regler? Struktur liksom..
När hon lagar mat diskar hon och när du diskar du. Exempelvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

När hon lagar mat diskar hon och när du diskar du. Exempelvis.

Vi brukar göra så, problemet är ju att hon tycker det blir för mycket disk när jag lagar mat och det tar väl runt 10 minuter för henne att diska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni verkar ju trivas ihop[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Vi brukar göra så, problemet är ju att hon tycker det blir för mycket disk när jag lagar mat och det tar väl runt 10 minuter för henne att diska.

Alltså, hon diskar efter du lagat mat?
Nä, men vänd på det. När du lagar mat diskar du själv. Då kan hon inte klaga på för mycket disk och du kan använda 67 byttor till allt om du vill. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BTW, berättade du för hennes farsa att hon hade tagit droger som hon inte hade någon aning om vad det var för något? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Alltså, hon diskar efter du lagat mat?

Hon diskar efter jag har lagat mat till oss båda, men ibland tar det några timmar innan jag orkar diska efter jag har ätit.

z i n:

BTW, berättade du för hennes farsa att hon hade tagit droger som hon inte hade någon aning om vad det var för något? [confused]

Man blir ju så trött på att det står någon och gnäller på än om saker han inte har någon aning om, utöver det hon har besrättat för honom, i skedet jag berättade det var när han stod och snackade om att hon hade missat skola för att hon fick göra så mycket hemma och inte jag hjälpte till, när sanningen är att hon missade tre dagar skola eftersom hon inte riktigt vågade gå för att hon trodde någon skulle märka att hon tagit droger.

(Ja, jag berättade för honom, eftersom han gnällde på saker som han inte har en aning om.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

men ibland tar det några timmar innan jag orkar diska efter jag har ätit.

Därför borde ni införa att ingen gnäller när det är det enes tur att diska. Dvs inget gnäll när det tar två timmar innan du diskar.

Att hennes farsa lägger sig i hade jag tyckt varit sjukt jobbigt. Han har väl direkt inget med erat privatliv att göra.
Hur gammal är hon? (undrar av skolgrejen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Därför borde ni införa att ingen gnäller när det är det enes tur att diska. Dvs inget gnäll när det tar två timmar innan du diskar.

Det är lite kul att vi precis har en sådan regel, vi är väl antagligen för dumma för att lyckas hålla köket fint, speciellt jag i detta fallet.

I love Lucy:

Att hennes farsa lägger sig i hade jag tyckt varit sjukt jobbigt. Han har väl direkt inget med erat privatliv att göra.

Nej, precis samma sak tycker jag, speciellt när han inte har en aningen om hur vi egentligen har det förutom det hans hon berättat för honom. (nu är det ju inte så att hon sitter och ljuger, men det är drygt att inte kunna säga sitt.)

I love Lucy:

Hur gammal är hon? (undrar av skolgrejen)

Hon pluggar på universitetet, hon är över 20.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kontra säger jag bara, bjud in din släkt i en vecka [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

kontra säger jag bara, bjud in din släkt i en vecka [badgrin]

Jag hade iofs inte uppskattat att min släkt bodde hos oss. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker hon låter som en rätt jobbig människa *ta ditt parti*

Tattigt att gnälla på att det är jobbigt att diska efter någon lagat god mat, skulle hellre diska 10 minuter och äta god mat än diska en kastrull och en stekpanna och käka korv med makaroner, du får helt enkelt lära henne uppskatta vettig mat, om det nu går [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Jag hade iofs inte uppskattat att min släkt bodde hos oss.

men då så, bjud in 5 pers från familjen i en vecka [party]


   
SvaraCitera