Aviseringar
Rensa alla

Bråk med flickvän


Ämnesstartare

Devon:

Hon pluggar på universitetet, hon är över 20.

😮
Trodde hon var 16-17.. ;/

Devon:

Det är lite kul att vi precis har en sådan regel, vi är väl antagligen för dumma för att lyckas hålla köket fint, speciellt jag i detta fallet.

Äh, tycker din tjej låter lite gnällig. Som Klorofyl skrev, man blir väl gladare över "riktig" mat liksom. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

men då så, bjud in 5 pers från familjen i en vecka [party]

Tro mig, ingen hade vunnit på det.

Klorofyl:

Tattigt att gnälla på att det är jobbigt att diska efter någon lagat god mat

Om det är så att hon gnäller på mig direkt för att det är mycket disk, men tänk dig själv att du ligger i sängen och så hör man att hon står och gnäller för sin pappa att inte jag gör något när hon står och diskar efter maten som tog mig 45 minuter att göra, det är ju faktiskt bara att gå upp möta kriktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken jobbig jävel. Gör någon mätning och för statistik om det så behövs. Iofs är risken stor att det urartar, men det är ju fan hon som är problemet här om din version stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Äh, tycker din tjej låter lite gnällig. Som Klorofyl skrev, man blir väl gladare över "riktig" mat liksom. :/

Skulle det vara så att hon vill ha lättare mat skulle jag väl kunna göra det, det som egentligen stör mig är att hon står och gnäller inför sin pappa hur lite jag hjälper till, med största ironi att jag lagat det hon diskar i samma stund.

Jag skulle aldrig komma på tanken att ringa min mamma och gnälla för att hon inte gör som jag vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Tro mig, ingen hade vunnit på det.

men köp en massa papperstallrikar, pappersbestick o engång-plastglas då!!!, måste man tänka ut allt åt dig?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

men det är ju fan hon som är problemet här om din version stämmer.

Som jag ser det är det vi båda som har ett problem, och jag förstår att vissa saker jag gör kan vara jobbiga men hon vägrar inse att problemet inte enbart beror på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

men köp en massa papperstallrikar, pappersbestick o engång-plastglas då!!!, måste man tänka ut allt åt dig?!

engångsbestick*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

det som egentligen stör mig är att hon står och gnäller inför sin pappa hur lite jag hjälper till, med största ironi att jag lagat det hon diskar i samma stund.

Jo, det kändes lite ironiskt. Och irriterande (för han har ju inget med det att göra..)

Fattar inte hur hon vågar heller, när hon tagit droger osv.
Förresten, hur reagerade han när du sa det? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär henne att laga mat? Det är inte så svårt, om tom jag kan laga mat så kan alla lära sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att ni har ett rätt omoget förhållande. Det brukar ju inte båda särskilt gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Jo, det kändes lite ironiskt. Och irriterande (för han har ju inget med det att göra..)

Precis, det känns ju helt meningslöst och enbart provocerande att ta upp det med honom istället för mig, jag vill ju som alla andra att ens partners föräldrar skall tycka om än, jag själv skulle knappast stå coh gnälla inför min mamma vad hon gör och inte gör.

I love Lucy:

Fattar inte hur hon vågar heller, när hon tagit droger osv.
Förresten, hur reagerade han när du sa det? ^^

Jag hade självklart inte tänkt att nämna något om de sakerna eftersom det inte rör honom, men han måste ju samtidigt förstå att det är mycket han inte vet om vårat förhållande och att allt hon berättar inte är helt sant.

I love Lucy:

Förresten, hur reagerade han när du sa det? ^^

Neh, jag vet inte direkt, han gick och la sig i samma veva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Låter som att ni har ett rätt omoget förhållande. Det brukar ju inte båda särskilt gott.

Vi har vantligtvis ett väldigt bra förhållande, det är bara nu det brakar till.

Violine:

Lär henne att laga mat? Det är inte så svårt, om tom jag kan laga mat så kan alla lära sig!

Jag försöker lära henne att laga mat lite sådär ibland, men det är ju inte egentligen det saker och ting handlar. [rolleyes]

Det är bara att hon gnäller för småsaker och förstorar upp dem, som när jag råkade bränna min falafel och den brända lukten tydligen bara är skadlig och sätter sig i gardinerna, hon själv testar saker hon inte riktigt vet vad det är och det händer att hon tar en cigg inomhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Vi har vantligtvis ett väldigt bra förhållande, det är bara nu det brakar till.

Som sagt bådar det inte gott om man till så pass barnsliga metoder som n gjorde. Plus att din relation med dina svärföräldrar inte vara lika god som den kanske var tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Som sagt bådar det inte gott om man till så pass barnsliga metoder som n gjorde.

Nej, det var väl inte speciellt bra gjort av någon av oss egentligen, tyvärr är jag den enda av oss som kommer komma fram till det.

Snweater:

Plus att din relation med dina svärföräldrar inte vara lika god som den kanske var tidigare.

Äsch, sånt går ju klart att reparera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Nej, det var väl inte speciellt bra gjort av någon av oss egentligen, tyvärr är jag den enda av oss som kommer komma fram till det.

Har en polare som hade liknande bråk med sin tjej. Det varade inte särskilt längre. Att man bråkar om sånna småsaker som disk måste ju betyda att de finns något otalt eller att man helt enkelt inte funkar ihop.

Devon:

Äsch, sånt går ju klart att reparera.

När jag tänker efter så kanske det var värre för din partner än hennes pappa med tanke på att du berättade en rätt personlig sak om henne. Dock kanske han kände till att hon använde droger.


   
SvaraCitera