Aviseringar
Rensa alla

Bråkande tandställning


Ämnesstartare

Hej kära UM.
Jag har lyckats ha sönder min tandställning på BÅDA SIDORNA i överkäken. Jag kan alltås inte längre tugga ordentligt, det spänner på ett obehagligt sätt i hela munnen och jag har ont i huvudet och känner mig febrig. Jag har inte fått tid för att fixa det förrän imorgon eftermiddag och ja. Hur ska jag överleva fram till dess? Vad lindrar smärta, vad kan jag äta för att i alla fall inte få huvudvärk av näringsbrist och kan febern bero på det här?

Mår skitkasst så antingen är det tandställningen eller så är det måndagssjuka, känner mig alltid överkörd på måndagar även fast jag inte lever speciellt hårt på helgerna och går upp tidigt. Är det fler som är måndagssjuka på regelbunden basis?


   
Citera

aj,aj,aj[sad] låter ej kul

ej måndagssjuk,men råka försova mig,o mår rätt så konstigt,i huvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

mår rätt så konstigt,i huvet

det var så min morgon började egentligen, hade försovit mig lite pga ont i huvet och mådde askasst
tröstäter en godis och BAM den går sönder. har inte orkat sjukanmäla mig heller för vad ska jag säga? "tandställningen gick sönder och nu har jag så ont i huvudet att jag är kräkfärdig"

Låter ju hemskt trovärdigt.


   
SvaraCitera

elverpigen:

"tandställningen gick sönder och nu har jag så ont i huvudet att jag är kräkfärdig"

Låter ju hemskt trovärdigt.

Dra till tandlakaren omedelbart. Blev sa for mig nar jag at en morot.

Fick en tid dagen efter, da fixade dem det.

moral of story ar at inte "starka saker som" moroter, paron, polkastanger osv.


   
SvaraCitera

aj, hemskt det låter[shake] kan du inte få en akuttid till detta? akuttid är inte imorgon eftermiddag i min värld[sad]

du får väl leva på flytande föda, näringsshakes och knapra inflammationsdämpande/smärtstillande. har du något diklofenak hemma? typ 50 mg:are, det är inte speciellt starkt, men tar nog bort smärttopparna. du klarar dig nog en dag utan att få direkt näringsbrist i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Dra till tandlakaren omedelbart.

jag har alltså ringt tandis och bokat akuttid. Imorgon är det snabbaste de kan fixa, mottagningen ligger ca 2 timmar bort och mottagnignen här i staden har inte samma modell på grejen som gått sönder som de jag brukar gå till. Knöligt och jäkligt tidsödade att lägga 6 timmar på nåt som annars kunde ta 30 min att fixa.

Förstår ej hur ditt inlägg hjälper mig, jag vill ju ha tips på saker jag KAN äta inte saker jag inte kan äta för sånt vet jag redan att det gör ont när jag äter

För er som tror ja är en crybaby: metallplattan har alltså lossnat men går inte att pilla bort från tråden så när jag tuggar skär den upp i mitt tandkött och detta är det jag inte vill uppleva.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ingemarsdotter:

kan du inte få en akuttid till detta? akuttid är inte imorgon eftermiddag i min värld[sad]

TYCKER INTE HELLER DET ÄR EN AKUTTID hon började prata om "ja om två veckor, så länge kan du inte vänta eller" Och jag typ MEN FÖRIHELVETE ÄR DU FRÅN VETTET KVINNA eller ja, jag hade säkert sagt om jag inte fått vettig uppfostran. [shake]

Ingemarsdotter:

du får väl leva på flytande föda, näringsshakes och knapra

Är typ såna där naturdietshakes bra att äta?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

får alltså döont i huvudet om jag äter dåligt och får verkligen världens största magsmärtor om jag äter oregelbundet. Har inte riktigt hälsa nog för att ha ett tortyrredskap i munnen.


   
SvaraCitera

elverpigen:

För er som tror ja är en crybaby: metallplattan har alltså lossnat men går inte att pilla bort från tråden så när jag tuggar skär den upp i mitt tandkött och detta är det jag inte vill uppleva.

shit for mig ar det 10 minuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förlåt att jag är så jobbig och gnällig men jag har verkligen jätteont så ni behöver inte ta åt er av min gnälliga attityd [blush]


   
SvaraCitera

elverpigen:

"ja om två veckor, så länge kan du inte vänta eller"

vad jag vet är det även tandhygienister som tar emot samtalen, de borde ju ha lite mer förståelse och insikt i hur det blir när allting lossnar i käftenpå en[sad]

elverpigen:

Är typ såna där naturdietshakes bra

ja, om du vet någon smak du tycker om tycker jag du ska satsa på det tills de fixat tandställningen. göra någon bra soppa utan hela bitar i till middag. kanske lite nyponsoppa/blåbärssoppa om du tycker om sådant. du kan ju dricka det med sugrör också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

om du vet någon smak du tycker om

[sad]

Ingemarsdotter:

göra någon bra soppa utan hela bitar i till middag. kanske lite nyponsoppa/blåbärssoppa om du tycker om sådant. du kan ju dricka det med sugrör också.

ska nog ner och gräva runt i skåpe och leta efter soppingredienser. har så ont så alltinga ba snurrar och jag orkarinteeeeee [cry]

Ingemarsdotter:

e borde ju ha lite mer förståelse och insikt i hur det blir när allting lossnar i käftenpå en[sad]

JA ELLER HUR!!!! Gör ju sjukt ont och ah. Kan inte borsta tänderna ordentligt heller. för då åker den där brickan omkring och gör ont. två veckors väntetid och tänderna lär va bortruttnade på riktigt liksom.


   
SvaraCitera

elverpigen:

ska nog ner och gräva runt i skåpe och leta efter soppingredienser.

ja, det löser sig nog, du kan ju koka ihop det mesta, jag brukar göra slätmixad linssoppa ibland, jättegott (då brukar jag ju ha i en massa andra saker sedan, men det måste man kunna tugga i så fall)

elverpigen:

har så ont så alltinga ba snurrar och jag orkarinteeeeee

tycker du borde höra av dig till sjukvårdsupplysningen, du kan kanske få en akuttid på VC så de kan hjälpa dig med smärtan!

elverpigen:

två veckors väntetid och tänderna lär va bortruttnade på riktigt liksom.

du skulle gå dit då, för att ge henne effekten av ett tandlöst leende.. skämt åsido


   
SvaraCitera