Aviseringar
Rensa alla

Bråkar med pojkvännen


odahl
Ämnesstartare

Jag och min kille  har vart ihop i nästan ett år, och det är ganska stor ålderskillnad. Nu har vi börjar bråka för han tycker jag är självisk och bara fjantar mig


   
Citera

SLUTA BRÅKA
ni fattar inte vad ni förstör. Försök lösa det, hitta grunden, prata lugnt osv.
lös det bara, så fort som möjligt. låt det inte lagras


   
SvaraCitera
odahl
Ämnesstartare

gammalumare:
SLUTA BRÅKA
ni fattar inte vad ni förstör. Försök lösa det, hitta grunden, prata lugnt osv.
lös det bara, så fort som möjligt. låt det inte lagras

vi har bråkat i nästan 3 månader, vetinte hur jag ska lösa det


   
SvaraCitera

Hmm...


   
SvaraCitera

Kan ni inte försöka prata ut om varför ni tror att i bråkar så mycket? Ta upp det med honom, det är bara ni som kan lista ut en lösning. Men enligt min erfarenhet så är saker man måste kämpa för mycket med oftast inte meant to be ändå. 


   
SvaraCitera

Antagligen pga mognadsskillnad. Dumt av honom att vilja göra om dig dock. 


   
SvaraCitera

odahl:

vi har bråkat i nästan 3 månader, vetinte hur jag ska lösa det

Vad är det ni bråkar om? 


   
SvaraCitera

FruLiten: Vad är det ni bråkar om?

odahl: Nu har vi börjar bråka för han tycker jag är självisk och bara fjantar mig


   
SvaraCitera

lisa20088: Nu har vi börjar bråka för han tycker jag är självisk och bara fjantar mig

Okej.

till Ts

Jag tror att bråk kan föda bråk, och att bråka i tre månader låter verkligen inte kul.
Det bästa är nog att sätta sig ner tillsammans med sin partner och prata om problemen när de dyker upp, hur man uppfattar saker och ting, hur man känner och lyssna på varandra. Ta en sak i taget. Inte tala i mun, inte höja rösten, inte bråka.
Sen när man har fått en överblick i hur man själv uppfattat situationen och hur ens partner har uppfattat situationen kan man börja tala om en lösning på problemet. Det är också viktigt att komma ihåg att respektera varandra och behandla varandra väl även om en blir arg ibland. 


   
SvaraCitera