Aviseringar
Rensa alla

bråkat med pappa..


Ämnesstartare

heey
är en tjej på 13 om ni ville veta.
Iallafall så har jag en jättesnäll pappa och han har hjälpt mej så mycke hur jag skulle göra när jag mådde skit (via skolan,vänner och allt möjligt) men jag fattar inte..
Igår tjatade han på mig att jag skulle städa mitt rum och då sa jag: är jättetrött och förkyld så orkar inte gör de just nu , gör de sen när jag orkar. Då började han tjafsa sen vart han så förbannad att han kasta en hård shampoo flaska på min kind (vart väldigt förvånad) och så börja jag gråta eeftersom att de gjorde så ont.
Nu har jag blåmärke och lite svullen dära..
Och sen skrek vi på varann och han sa dra åt helvete och allt de dära.
Inget jag tänker anmäla för de var inte mer än så.
Iallafall och så sa han att jag inte kommer få månadspeng och busskort mer och sånt där.
Och nu har vi inte pratat ett ord tillvarandra, de är jättejobbbigt för jag tänker inte be om att förlåta och sånt där när de var han som gjorde illa mej och drog in min måndagspeng och busskort och allt.. alltså gjorde han fel, och jag vill inte vara''fiende'' me pappa för han är jättebra när jag behöver han. Och jag behöver min månadspeng och busskort och allt.
Vad ska jag göra ?!?! :/


   
Citera
Ämnesstartare

och han är ju min pappa så då kan han vell åtminstonde säga förlåt och kanske visa ånger?! ;s


   
SvaraCitera

lenne1234:

jag tänker inte be om att förlåta och sånt där när de var han som gjorde illa mej och drog in min måndagspeng och busskort och allt

Du behöver ju inte be om ursäkt bara för att du tar upp grälet med honom. Kan du inte säga att du blev jätteledsen och att du vill prata om det med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte lust att prata me honom även fast jag borde. Tänk om de kunde vara så enkelt så att han bara kunde komma och säga förlåt ordentligt och prata lite om de och visa ånger så allt e bra igen. Men de e ju bra att han skiter i mig och inte ens ber om ursäkt eller snackar om de eller nått. Jag är ju ändå han dottter inte nån annan


   
SvaraCitera

Kan du inte prata med din mamma om det du känner så berättar hon för din pappa(om de bor ihop?) Detta är något som kan göra det enklare för dig då han kanske kommer till dig då och har tänkt igenom saker och är ledsen.
Din pappa är en vuxen människa som ska ta ansvar över sina egna handlingar och du behöver inte skydda honom mot något han själv har gjort mycket fel.

Annars gå fram till honom och håll dig om kinden eller bekymrad ut och få honom att fråga hur/vad det är, säg hur ont det gjorde och hur dåligt du mådde av det. Annars tycker jag att du kan gå fram till honom och säga "pappa." "det gör fortfarande ont" och titta honom i ögonen. Det är viktigt att han förstår att han har skadat dig.
Din pappa verkar ju snäll och förstående och kommer nog lyssna på dig, du har ju sagt att han är "där" för dig. [y]

Han har INTE rätten att förlora humöret så att han kastar(!) något hårt på ditt ansikte och dessutom inte bry sig och tycker du ska be om ursäkt. Kanke skämdes han direkt efter och försöker istället stöta bort dig för att det jobbigt för honom att inse, eller så förstod han inte hur illa han gjorde dig.
Prata om det ni bråkade om, försök att ändå gå med på mycket av det han säger men det är viktigt att han förstår dig och förstår att han inte bara skadat dig, men för något meningslöst. Blåmärke får man inte av ingenting...[no-no][no-no]

Lycka till! [love] Kram och medkänsla från en annan med en svår pappa.


   
SvaraCitera

[sad][love]

Säg till honom att det gjorde ont och att han inte får göra så hur arg han än blir.

mvh en som både kastat och blivit kastad på


   
SvaraCitera