Aviseringar
Rensa alla

Brandman!


Ämnesstartare

Hur lång måste man vara bra för att vara en brandman? Måste man ha jävligt bra syn?

Jag är 14 år gammal, 96a dvs. och jag är 166 CM, inte så bra syn, spelar fotboll så har ingen problem med konditionen, känner till coopertestet etc.

Kan någon berätta allmän information? [love][love][love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Man måste nog vara över 18, eller 20 kanske. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Man måste nog vara över 18, eller 20 kanske. [rolleyes]

No shit, sherlock. Är inte IQ befriad >_>


   
SvaraCitera

Ampzz:

Är inte IQ befriad


   
SvaraCitera

Ampzz:

Är inte IQ befriad >_>

Okej. [surprised]


   
SvaraCitera

Ampzz:

Hur lång måste man vara bra för att vara en brandman

Du måste vara exakt! 193,465

[tard]

Ampzz:

Är garranterat IQ befriad


   
SvaraCitera

föreslår att du läser på följande länk
http://www.storstockholm.brand.se/web/Jobba_hos_oss_1.aspx

Vet ej om du bor i Stockholm, alla brandförsvarsförbund har sina egna idéer om hur utbildning skall genomföras och i vilken omfattning. Men det ger dig iaf ett hum om vad som krävs.

När/ om du blir brandman så bör du känna till att det inte är självklart att du kan flytta till en annan kommun och börja arbeta där utan att gå om hela utbildnings vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

[tard]

Garanterad* [no-no]

OF 5:

Stockholm

Bor i göteborg, finns det någon son länk för GBG? [love]


   
SvaraCitera

Ampzz:

Bor i göteborg, finns det någon son länk för GBG?

Här du får var så god [y]

http://www.raddningstjansten.goteborg.se/Om-oss/Jobba-hos-oss/Jobba-som-brandman...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Här du får var så god [y]

Hur mycket mindre lön har en deltidsbrandman?
Planerar inte att gifta mig eller något sådant, så en lägenhet som är en 3-4a räcker väl för mig.


   
SvaraCitera

som deltidsbrandman så har man ju det utöver ett annat arbete. Skulle kunna tänka mig att det handlar om mellan 50-80k extra om året.
Det viktigaste är att man har en arbetsgivare som inte får problem om man måste dra. Deltidare brukar ha jour under en vecka varje månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

som deltidsbrandman så har man ju det utöver ett annat arbete. Skulle kunna tänka mig att det handlar om mellan 50-80k extra om året.
Det viktigaste är att man har en arbetsgivare som inte får problem om man måste dra. Deltidare brukar ha jour under en vecka varje månad.

Så som en heltidsbrandman, får man knappt någon fritid? Man måste ju vara där 24/7, eller vara där så fort man kan vid ett larm.


   
SvaraCitera

Ampzz:

Så som en heltidsbrandman, får man knappt någon fritid? Man måste ju vara där 24/7, eller vara där så fort man kan vid ett larm.

nä som heltidsbrandman arbetar man oftast skift och då bor man på station under de dagarna, sedan är man ledig ingen jour eller något sådant och är hemma några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nä som heltidsbrandman arbetar man oftast skift och då bor man på station under de dagarna, sedan är man ledig ingen jour eller något sådant och är hemma några dagar.

Jaha, står inget om bra syn, så det behövs antagligen inte?


   
SvaraCitera

Ampzz:

Jaha, står inget om bra syn, så det behövs antagligen inte?

Det är väldigt mycket enklare om man inte behöver glasögon men det är absolut inget praktiskt hinder. jag klarar det bra utan glasögon men vet inte hur det är om man absolut måste


   
SvaraCitera