Aviseringar
Rensa alla

Brandon Flowers och Skavlan skämmer ut sig


Ämnesstartare

Brandon Flowers och Skavlan för en av de sämsta argument någonsin och skämmer ut sig. Jag hoppas verkligen att Flowers kände sig ''kränkt'' (religiösa blir ju kränkta om man ifrågasätter deras tro). Sånt här gillar jag. Att man inte går på tå runt sakfrågan, utan går rakt på och ställer människor med vidskepliga och fantasifulla åsikter till svars. Tyvärr kommer religiösa oftast undan. Önskar att alla politiker hade en sån här syn.


   
Citera
Ämnesstartare

Aj...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människorna i publiken klappar åt de fånigaste jävla sakerna. skäms.

"öh astrologi är strunt"

*APPLÅDER"!!!!!*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja fast det är ju sant i allafall men håller med


   
SvaraCitera

det gör ont att kolla på det där klippet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad coolt att vara ateist och håna religiösa när man bor i ett land där den rådande normen är att vara ateist. Du är bara en produkt av din egen samtid och ingen jävla fritänkare väx upp.


   
SvaraCitera

Skavlan skämmer väl inte ut sig. Han tar väl bara rollen som idiot för att ställa härliga frågor?

Eller... så tolkade jag det ialfalfalfalall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPERMA666:
Fan vad coolt att vara ateist och håna religiösa när man bor i ett land där den rådande normen är att vara ateist. Du är bara en produkt av din egen samtid och ingen jävla fritänkare väx upp.

nja, tänk på att religion har haft västvärlden i ett strypgrepp i tusentals år, även om jag håller med till en viss del. det går ju o jämföra med det patriarkatiska förtrycket mot kvinnor isåfall, skulle det vara en töntig, vit, priviligerad kvinna grej? den rådande normen i båda fallen har ju ändå varit förtryck. de olika slaget av uppror är det endast skillnad på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

religion har väl ändå sabbat mer för människor än vad ateism har, religion är ett uråldrat försök t filosofi, vi behöver det inte längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar inte att man ska förnedra människor för att de är troende, extremism bör ej bekämpas med extremism, utan rationalitet. vilket jag tycket ateism definitivt är, feminism också till viss del, men det beror väl på vilken syn man har på feminism. tycker dock SCUM-manifestet är för mycket dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ändå lite enklare att kalla sig ateist iofs, än det är att kalla sig feminist (lite bredare begrepp och svårare att definiera, som att kalla sig själv 'vänster'...,) men å andra sidan, varför måste man kalla sig nåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag tolkar dig rätt, så håller jag med, folk har en tendens att tycka utan att slänga in sin egen åsikt om saker, som dylan säger "people repeat quotations and draw conclusions on the wall"... och ja, jag fattar ironin i det jag nyss skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara för hundra år sen kunde ju varken ateister eller kvinnor göra sig hörda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

däremot finns det vettigare o trevligare o smartare ateister än dawkins, som dennet, sam harris o hitchens.


   
SvaraCitera