Aviseringar
Rensa alla

BRATFIGHT!


Ämnesstartare

isola:

Är man outbildad och lat får man skylla sig själv

isola:

Men snacka om att dra alla över en kam. [shake]

Du brukar vara rätt smart i övriga fall, men oj, vad jag tappade respekt för dig där.


   
SvaraCitera

e väl han som ska backa loooooooool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att han inte kunde säga något annat än backa rå.
Men puckat att ingen går emellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadsomhelst:

Svälter du? Du har en egen dator, du har mat för dagen, du har tak över huvudet, du har tillgång till internet, vad mer behöver du?

Till att börja med skulle det vara jävligt skönt med högre inkomster än utgifter. Det skulle vara skönt att slippa söka en massa kurser för att få bidrag för att det inte finns några jobb. Det skulle vara jävligt skönt att inte vara konstant stressad och att slippa jämföra priser mellan olika affärer i staden för att få ekonomin att gå ihop. Det skulle vara riktigt nice att inte behöva lägga nästan halva min inkomst på ett busskort för att kunna ta mig till plugget. Skulle vara sjukt befriande att inte behöva gömma mig för hyresvärden för att man bor på ett osäkert kontrakt.

Börja med att ordna upp det där så kanske jag tycker lite synd om honom sen när det mest akuta är löst.

Vadsomhelst:

Vad får dig att tro att inte dessa människor betalar höga hyror, köper mat, är stressade, överarbetar etc? Sluta hata andra människor och gör något åt problemet istället, ditt hat hjälper inte din kamp. [rolleyes]

Vadsomhelst:

Berätta för mig, vad skulle människorna i videon göra åt det? [smile]

De jobbar säkert jättemycket och alla betalar avgifter i kapitalismen, men de och deras föräldrar lever antingen på andras arbete eller har enorma privilegier vi andra inte har. Du blir inte rik på en arbetarlön vanligtvis. Det är inte om de arbetar eller inte som är intressant, det är VAD de gör och hur de får sina pengar.

Vad de kan göra? De som är företagare kan ge produktionsmedlen till arbetarna och sluta suga ut dem. De som fått sin förmögenhet på andra sätt kan lägga överskottet på arbete för kommunism såsom utbildning, pengar till stridsfonder, understödja radikala fackföreningar, driva politiska krav och annat som flyttar fram våra positioner. Bara lite random förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

e väl han som ska backa loooooooool

[crazy]

Myksa:

Kul att han inte kunde säga något annat än backa rå.
Men puckat att ingen går emellan.

Hur många gånger sa han det egentligen? Typ 20-25? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom hit säger jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Det skulle vara riktigt nice att inte behöva lägga nästan halva min inkomst på ett busskort för att kunna ta mig till plugget.

I somras när jag var i din hemstad fick jag se att ett kort där är paradiset jämfört med stockholm. Fucking 1500 för ett kort man kan ha en termin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltid kul med arga människor som slår på varandra. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

I somras när jag var i din hemstad fick jag se att ett kort där är paradiset jämfört med stockholm. Fucking 1500 för ett kort man kan ha en termin.

Mitt kort kostar 550 i månaden, de har höjt priserna igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Mitt kort kostar 550 i månaden, de har höjt priserna igen

Damn. Tur att man har cykel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Till att börja med skulle det vara jävligt skönt med högre inkomster än utgifter. Det skulle vara skönt att slippa söka en massa kurser för att få bidrag för att det inte finns några jobb.

Och det är personerna i videons uppgift att skapa jobb som du kan söka?

Bara Ta Allt:

Det skulle vara jävligt skönt att inte vara konstant stressad och att slippa jämföra priser mellan olika affärer i staden för att få ekonomin att gå ihop.

Jämföra priser behöver du väl knappast göra hela tiden? Du minns väl vart du köper alla billiga saker.

Bara Ta Allt:

Det skulle vara riktigt nice att inte behöva lägga nästan halva min inkomst på ett busskort för att kunna ta mig till plugget.

Mm, det är jävligt sorgligt. Finns det inga alternativ, cykel? Samåka med någon?

Bara Ta Allt:

Skulle vara sjukt befriande att inte behöva gömma mig för hyresvärden för att man bor på ett osäkert kontrakt.

Flytta hem? Bo med någon polare? Visst, inga roliga alternativ kanske, fast hus/lägenheter byggs inte på en natt, det tar tyvärr tid att förändra.

Bara Ta Allt:

Börja med att ordna upp det där så kanske jag tycker lite synd om honom sen när det mest akuta är löst.

Jag sitter i samma båt som du, fast min situation går inte ut över rika människor.

Bara Ta Allt:

De jobbar säkert jättemycket och alla betalar avgifter i kapitalismen, men de och deras föräldrar lever antingen på andras arbete eller har enorma privilegier vi andra inte har.

Du måste vara en jävel på att läsa människor om du kan lista ut allt detdär genom att endast se deras kläder.

Bara Ta Allt:

Du blir knappast rik på en arbetarlön vanligtvis. Det är inte om de arbetar eller inte som är intressant, det är VAD de gör och hur de får sina pengar.

Beror väl på hur man definierar rik. För mig är man rik om man slipper tänka på vilken mat i affären man ska välja, att man har tak över huvudet, och har råd att ha skoj ibland och kunna finansiera något intresse man har. För det behövs inga absurda summor.

Bara Ta Allt:

De som fått sin förmögenhet på andra sätt kan lägga överskottet på arbete för kommunism såsom utbildning, pengar till stridsfonder, understödja radikala fackföreningar, driva politiska krav och annat som flyttar fram våra positioner. Bara lite random förslag.

Sålänge vi inte vill leva i misär och svält så kanske kommunismen inte är det bästa alternativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Damn. Tur att man har cykel.

Min cykel är paj och jag kan inte cykla till Malmö varje dag. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Min cykel är paj och jag kan inte cykla till Malmö varje dag. [crazy]

Äh, så långt är det ju inte. Inga uppförsbackar ffs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Skaffa dig ett liv istället för att klaga på folk som inte bryr sig om att de som lever på mig får däng och slåss inbördes?

Men sluta tramsa.


   
SvaraCitera