Aviseringar
Rensa alla

Breda höfter och rumpa, någon som kan relatera?


Kudhos

CaptainSparklez:

Det är så svårt att acceptera det bara när man hatar sina breda höfter och rumpa. Jag vill tycka det är fint, jag vill finna behag vid det men det gör jag inte, jag avskyr det så fruktansvärt mycket.

Du kommer behöva lära dig gilla det. De tillhör dig och det är fint för det är du. Det du hatar kommer någon älska. Men bara sålänge du själv kan ändå vara stolt över dig själv


   
SvaraCitera

CaptainSparklez:

Jag tror det beror mycket på ideal, normer och konkurrens.

men killar tycker ju om tjejer för formerna?


   
SvaraCitera

Inget fel med breda höften, jag skulle gilla att ha det som tjej


   
SvaraCitera

CaptainSparklez:
Om en vän säger 'hen kollade in dig' så tänker jag att hen enbart kollade på mig för att jag hade en bred och "ful" form. Det är även så att jag är på g med en kille just nu och hur många gånger han än säger att jag är vacker kan jag inte tro på det för jag tycker inte det.

Det värsta är väl att jag är sjukt medveten om mitt tänkande och att det enbart är min hjärna som spökar med mig. Jag vet bättre än att klanka ner på mig själv, att hata min kropp när det är så den ser ut, men jag har nått en botten där jag inte ens orkar tänka positivt om mig själv längre.

Grejen är att det inte bara handlar om grejen med att acceptera och respektera sig själv som man är, oavsett skavanker. Det handlar även om att egenskapen du har komplex för faktiskt i själva verket är en god egenskap. Smak och åsikter är irrelevanta. Om någon har fallenhet för matte eller språk så är det inte någon smaksak. Det är helt enkelt bra, och påstår man något annat så har man fel. På samma sätt är det bra att du är en fertil kvinna. Du har relativt genomsnittet större möjlighet att välja partner och större chans att få friska, intelligenta barn. Det finns inget dåligt med det. Förvisso är det också begripligt att du känner skam över din könslighet med tanke på rådande ideologiska strömningar i samhället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dfghdtyh:

men killar tycker ju om tjejer för formerna?

Det där lät bara.. ytligt.


   
SvaraCitera

CaptainSparklez:

Det där lät bara.. ytligt.

men breda häfter säger ju att kvinnan är fertil och blir en bra moder? det är inte ytligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dfghdtyh:

men breda häfter säger ju att kvinnan är fertil och blir en bra moder? det är inte ytligt

Det ytliga var att du nämnde att det killar gillar hos tjejer är just formen. Varför ska det handla om vad killar tycker?


   
SvaraCitera

Lagom bred rumpa och smal midja är läckert.  Glad

big-butts-thebumgun-wordpress.jpg


   
SvaraCitera

CaptainSparklez: Genetiskt har jag breda höftben och bred rumpa vilket jag med hela min själ hatar.

Du är alltså tjej? Hade du varit kille hade jag förstått detta, men bred rumpa och midja på tjejer anses generellt vara attraktivt.

Dina åsikter behöver förstår inte gå i linje med andras. Det är bara försöka acceptera din kropp och inse att många tanigare tjejer hade gjort vadsomhelst för att byta kroppsform med dig.


   
SvaraCitera
Roloch

Jag tycker att breda höfter är fint 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:
Lagom bred rumpa och smal midja är läckert.  Glad

big-butts-thebumgun-wordpress.jpg

Det där ser inte läckert ut för fem öre.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellerhur.:

Du är alltså tjej? Hade du varit kille hade jag förstått detta, men bred rumpa och midja på tjejer anses generellt vara attraktivt.

Dina åsikter behöver förstår inte gå i linje med andras. Det är bara försöka acceptera din kropp och inse att många tanigare tjejer hade gjort vadsomhelst för att byta kroppsform med dig.

Jag förstår bara inte varför jag inte kan tycka det är fint.


   
SvaraCitera

CaptainSparklez:

Det ytliga var att du nämnde att det killar gillar hos tjejer är just formen. Varför ska det handla om vad killar tycker?

jag tycker inte heller det är snyggt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roloch:
Jag tycker att breda höfter är fint 

Önskade att jag kunde tycka det med!


   
SvaraCitera
Roloch

CaptainSparklez:

Önskade att jag kunde tycka det med!

Det är något du får bearbeta, vi alla är fina men det viktigaste är att man lär sig uppskatta sin egna kropp! Som sagt, jag gillar breda höfter och de passar säkert dig i mina ögon och många andras 🙂 


   
SvaraCitera